Resultaten

Opdracht(gever)(ambtelijk)

  • Ondersteunende communicatiewerkzaamheden zijn uitgevoerd volgens opdracht / instructie
  • Procescoördinatie (traffic) van communicatieproducten is verricht volgens (klant) aanvraag
  • Publieksvragen en/of interne communicatieopdrachten zijn afgehandeld volgens de regelgeving / procedures
  • Informatie/stukken zijn op de juiste media geplaatst volgens de geldende regels en huisstijl

Omgeving

  • Producten zijn gerealiseerd conform afspraken met de klant en de leveranciers.
  • Informatie aan in- en externen is op juiste wijze en begrijpelijke wijze verstrekt
  • Signalen zijn tijdig en juist opgepakt

Bedrijfsvoering

  • De huisstijl binnen de eigen organisatie is correct toegepast.
  • Werkzaamheden zijn uitgevoerd conform de geldende kaders, procedures en afspraken
  • De administratie is op orde

Vernieuwen en verbeteren

  • input is geleverd aan de verbetering van de (eigen) werkprocessen binnen de organisatie
  • Kennisdeling is geborgd

Gedragsindicatoren

Opdracht(gever) (ambtelijk)

  • Stelt concrete doelen, prioriteiten en acties voor zichzelf en eventueel voor anderen
  • Maakt realistische inschattingen van benodigde tijd, capaciteit en middelen
  • Stemt eigen planning af op relevante werkzaamheden van anderen
  • Realiseert de randvoorwaarden om de gewenste producten/diensten te kunnen leveren
  • Kiest een aanpak en gedragsstijl die bij de situatie past
  • Beweegt mee met de wensen van de klant en stelt daarin ook zijn/haar grenzen

Omgeving

  • Probeert de vraag van de klant en de mogelijkheden van de leverancier scherp te krijgen
  • Gaat na of hij/zij de vraag van de ander goed heeft begrepen
  • Houdt in de uitvoering zoveel mogelijk rekening met de wensen en belangen van de klant
  • Is helder in wat wel en wat niet kan
  • Biedt de klant alternatieven als een bepaalde vraag/wens niet direct kan worden beantwoord/gehonoreerd
  • Vraagt na afronding of de klant tevreden is

Bedrijfsvoering

  • Bewaakt de gemaakte afspraken en zorgt dat deze worden nagekomen
  • Geeft tijdig aan als een bepaalde afspraak niet kan worden nagekomen
  • Is transparant over de voortgang van de activiteiten

Vernieuwen en verbeteren

  • Leert van eigen ervaring en fouten
  • Weet nieuwe kennis en inzichten snel eigen te maken
  • Vraagt actief feedback op geleverde producten en diensten

Competenties

  • flexibiliteit
  • klantgerichtheid
  • luisteren
  • plannen en organiseren
  • voortgangscontrole
  • zelfontwikkeling

Kwaliteitenprofielen

Kwaliteitenprofielen vergelijken

Ervaring

  • Geen/enige relevante ervaring

Opleiding

Werk- en denkniveau
  • VMBO, MBO

 

Opleidingsrichting en/of vakkennis
  • VMBO: relevant voor het aandachtsgebied / de deeldiscipline
  • MBO: relevant voor het aandachtsgebied / de deeldiscipline

Opleiding departementsspecifiek

P.M.

Competenties

  • Plannen en organiseren
  • Flexibiliteit
  • Luisteren
  • Klantgerichtheid
  • Voortgangscontrole
  • Zelfontwikkeling

Competenties departementsspecifiek

  • P.M.

Ervaring

  • Geen/enige relevante ervaring

Opleiding

Werk- en denkniveau
  • VMBO, MBO
Opleidingsrichting en/of vakkennis
  • VMBO: relevant voor het aandachtsgebied / de deeldiscipline
  • MBO: relevant voor het aandachtsgebied / de deeldiscipline

Opleiding departementsspecifiek

P.M.

Competenties

  • Plannen en organiseren
  • Flexibiliteit
  • Luisteren
  • Klantgerichtheid
  • Voortgangscontrole
  • Zelfontwikkeling

Competenties departementsspecifiek

P.M.

Ervaring

  • Enige relevante ervaring en succesvol

Opleiding

Werk- en denkniveau
  • MBO

 

Opleidingsrichting en/of vakkennis
  • MBO: relevant voor het aandachtsgebied / de deeldiscipline

Opleiding departementsspecifiek

P.M.

Competenties

  • Plannen en organiseren
  • Flexibiliteit
  • Luisteren
  • Klantgerichtheid
  • Voortgangscontrole
  • Zelfontwikkeling

Competenties departementsspecifiek

  • P.M.

Ervaring

  • Enige relevante ervaring en succesvol

Opleiding

Werk- en denkniveau
  • MBO
Opleidingsrichting en/of vakkennis
  • MBO: relevant voor het aandachtsgebied / de deeldiscipline

Opleiding departementsspecifiek

P.M.

Competenties

  • Plannen en organiseren
  • Flexibiliteit
  • Luisteren
  • Klantgerichtheid
  • Voortgangscontrole
  • Zelfontwikkeling

Competenties departementsspecifiek

P.M.

Functietyperingen

Functietyperingen vergelijken

Functietypering

22222 22222 22 22 (28)

Schaal 5

Algemene omschrijving

  • ondersteunt diverse reguliere en standaard communicatie activiteiten administratief en logistiek van aard
  • beperkte mate van zelfstandigheid

Resultaten

Ondersteuning ten behoeve van communicatie
  • bijdragen aan het verzorgen van (interne) communicatie- en informatievoorziening
  • administratieve bijdragen aan de totstandkoming/aanpassing van voorlichtingsmiddelen, publicaties, infobulletins etc.
  • bijgehouden (deel-) administraties/bestanden
  • informatie verstrekt uit (digitale) informatiebronnen
  • (detail)vragen verzameld en doorgeleid naar betreffende (beleids)afdelingen of andere instanties
  • behoefte aan informatiemateriaal gesignaleerd

Speelruimte/Kaders

  • algemene werkafspraken, regels en voorschriften
  • keuzemogelijkheden in aanpak en werkwijze, na beoordeling van ter beschikking staande gegevens
  • beoordeling op aanpak, voortgang, volledigheid en juistheid en op de naleving van regels en afspraken

Kennis en vaardigheden

  • vaktechnische kennis op het gebied van communicatie
  • kennis van en inzicht in de toepassing van de voorlichtings-middelen (methoden en technieken).
  • inzicht in de organisatorische en functionele verhoudingen
  • vaardigheid in het accuraat leveren van informatie/gegevens en in het klantgericht te woord staan van derden
  • goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden

Contacten

  • verstrekken van informatie en beantwoorden van eenvoudige procedure inhoudelijke vragen in het kader van voorlichting en/of aangaande voortgang, standaard procedures e.d.
  • uitwisselen van informatie t.b.v. toelichting van gegevens aan derden
  • daarbij is sprake van onderling verschillende verhoudingen

Funtietypering

32232 33222 22 22 (32)

Schaal 6

Algemene omschrijving

  • ondersteunt naar aard en inhoud verscheidene en uiteenlopendecommunicatie activiteiten administratief en logistiek van aard
  • redelijke mate van zelfstandigheid

Resultaten

Ondersteuning ten behoeve van communicatie
  • logistiek ondersteunende communicatie activiteiten uitgevoerd, knelpunten gesignaleerd en oplossingen aangedragen
  • informatie verstrekt uit (digitale) informatiebronnen
  • (detail)vragen verzameld en doorgeleid naar betreffende (beleids)afdelingen of andere instanties  
  • (inhoudelijke) bijdragen aan de totstandkoming/aanpassing van voorlichtingsmiddelen, publicaties, infobulletins etc.
  • diverse administraties/bestanden bijgehouden

Speelruimte/kaders

  • algemene werkafspraken, regels en voorschriften
  • keuzemogelijkheden in aanpak en werkwijze, waarbij eigen inzicht en interpretatie t.a.v. een gevarieerdheid van gegevens een belangrijke rol speelt
  • beoordeling op aanpak, voortgang, volledigheid en juistheid, en op de naleving van regels en afspraken

Kennis en vaardigheden

  • vaktechnische kennis op het gebied van communicatie
  • kennis van en inzicht in de toepassing van de voorlichtingsmiddelen (methoden en technieken).
  • inzicht in de organisatorische en functionele verhoudingen
  • vaardigheid in het accuraat leveren van informatie/gegevens en in het klantgericht te woord staan van derden
  • goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden

Contacten

  • verstrekken van informatie en beantwoorden van eenvoudige procedure inhoudelijke vragen in het kader van voorlichting en/of aangaande voortgang, standaard procedures e.d.
  • uitwisselen van informatie t.b.v. toelichting van gegevens aan derden
  • daarbij is sprake van onderling verschillende verhoudingen

Functietypering

32232 33223 32 32 (35)

Schaal 7

Algemene omschrijving

  • ondersteunt naar aard en inhoud verscheidene en uiteenlopende communicatie activiteiten
  • redelijke mate van zelfstandigheid

Resultaten

Ondersteuning ten behoeve van communicatie
  • informatie aan gebruikers, burgers, bedrijven en instellingen verstrekt
  • (detail)vragen verzameld en doorgeleid naar betreffende (beleids)afdelingen of andere instanties
  • (inhoudelijke) bijdragen aan de totstandkoming/aanpassing van voorlichtingsmiddelen, publicaties, infobulletins etc.
  • organisatorisch ondersteunende werkzaamheden uitgevoerd bij de uitvoering van (grootschalige) communicatie activiteiten
  • knelpunten en informatiebehoeften gesignaleerd en daarvoor oplossingen aangedragen

Speelruimte/ kaders

  • algemene werkafspraken, regels en voorschriften
  • keuzemogelijkheden in aanpak en werkwijze, waarbij eigen inzicht en interpretatie t.a.v. een gevarieerdheid van gegevens en gebruikerswensen een belangrijke rol speelt
  • beoordeling van ondersteunende organisatorische communicatie activiteiten op overeenstemming op vooraf gestelde normen, criteria of specificaties

Kennis en vaardigheden

  • vaktechnische kennis op het gebied van communicatie
  • kennis van en inzicht in de toepassing van de voorlichtingsmiddelen (methoden en technieken).
  • inzicht in organisatorische en functionele verhoudingen
  • vaardigheid in het interpreteren en het schriftelijk en mondeling beantwoorden van vragen

Contacten

  • maken van afspraken over communicatie activiteiten waarbij sprake is van verschillende belangen
  • uitwisselen van informatie ten behoeve van de voortgang van de werkzaamheden of het toelichten van gegevens aan derden

Functietypering

32232 33233 33 33 (38)

Schaal 8

Algemene omschrijving

  • (coördinatie van) organiseert van naar aard en inhoud verscheidene en meer complexe communicatie activiteiten
  • grote mate van senioriteit en zelfstandigheid

Resultaten

Ondersteuning ten behoeve van communicatie
  • informatie aan gebruikers, burgers, bedrijven en instellingen verstrekt
  • (detail)vragen verzameld en doorgeleid naar betreffende (beleids)afdelingen of andere instanties
  • (inhoudelijke) bijdragen aan de totstandkoming/aanpassing van voorlichtingsmiddelen, publicaties, infobulletins etc.
  • organisatorische(ondersteunende) werkzaamheden uitgevoerd bij de uitvoering van grootschalige dan wel meer complexe communicatie activiteiten
  • met in- en externe partijen organisatie van communicatie activiteiten afgestemd
  • knelpunten en informatiebehoeften gesignaleerd en daarvoor oplossingen aangedragen

Speelruimte/kaders

  • wet- en regelgeving, procedures, werkprocessen en afspraken
  • keuzemogelijkheden in aanpak en werkwijze, waarbij eigen inzicht en interpretatie t.a.v. een gevarieerdheid van gegevens en gebruikerswensen een belangrijke rol speelt
  • beoordeling van georganiseerde (ondersteunende) communicatie activiteiten op overeenstemming op vooraf gestelde normen, criteria of specificaties

Kennis en vaardigheden

  • vaktechnische kennis op het gebied van communicatie
  • inzicht in de organisatorische en functionele verhoudingen
  • vaardigheid in het interpreteren en het schriftelijk en mondeling beantwoorden van vragen
  • communicatieve en organiserende vaardigheden

Contacten

  • maken van afspraken over(georganiseerde) communicatie activiteiten waarbij sprake is van verschillende belangen
  • verkrijgen van afstemming over de toe te passen werkwijze (bij te leveren diensten) en communicatie-mogelijkheden