Vergelijk functietyperingen tussen schaal 5 en schaal 6 voor de functiegroep Medewerker ICT / Techniek / Informatiebeheer / DIV
schaal 5 schaal 6

Functietypering

22222  22222  22  22 (28)

Schaal 5

Algemene omschrijving

  • ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van het primaire proces met een technisch-, informatie- en automatiseringskarakter dan wel het omgaan met documenten, gegevens en gegevensstromen routinematig van aard

Resultaten

Informatiebeheer
  • bibliotheekdocumentatie en archieven actueel en op orde
  • archiefbescheiden gecontroleerd op compleetheid en afdoening
  • inkomende en uitgaande poststukken en documenten geregistreerd en gedigitaliseerd
  • fysieke en digitale dossiers geordend en gevormd
  • bijdragen aan gereed maken voor overdracht NA en/of vernietiging
    inventarisatie en vernietiging
  • eenvoudige vragen en klachten behandeld
technische werkzaamheden
  • controles en inspecties uitgevoerd
  • klein (technisch) onderhoud uitgevoerd
  • eenvoudige storingen opgespoord, opgelost dan wel voorstellen gedaan voor inschakelen (externe) installateurs/technici
  • uitvoering externe installateurs/technici (mede) begeleid
  • gebruikers geïnformeerd over gebruik van standaard apparatuur en (technische) installaties
  • technische installaties/apparatuur geïnstalleerd

Speelruimte/ kaders

  • algemene werkafspraken, regels en voorschriften
  • keuzemogelijkheden in aanpak en werkwijze, na beoordeling van ter beschikking staande gegevens
  • beoordeling op aanpak, voortgang, volledigheid en juistheid, en op de naleving van regels en afspraken

Kennis en vaardigheden

  • vaktechnische of administratietechnische kennis
  • inzicht in uiteenlopende bedrijfsvoeringondersteunende werkzaamheden en de relatie daarvan met het primaire proces
  • inzicht in de organisatorische en functionele verhoudingen binnen de organisatie
  • nauwkeurigheid, zorgvuldigheid en klantvriendelijke vaardigheden

Contacten

  • informatie-uitwisselen, verkrijgen, overdragen of toelichten van gegevens ten behoeve van de voortgang van de werkzaamheden

Functietypering

322333222  22  22 (32)

Schaal 6

Algemene omschrijving

  • ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van het primaire proces met een technisch-, informatie- en automatiseringskarakter dan wel het omgaan met documenten, gegevens en gegevensstromen met een beperkte diversiteit in problematiek

Resultaten

Informatiebeheer
  • bijdragen aan verzamelen, ordenen, rubriceren (classificeren), ontsluiten en beschikbaar stellen van informatie
  • bibliotheekdocumentatie en archieven actueel en op orde
  • archiefbescheiden gecontroleerd op compleetheid en afdoening
  • inkomende en uitgaande poststukken en documenten geregistreerd en gedigitaliseerd
  • fysieke en digitale dossiers geordend en gevormd
  • bijdragen aan gereed maken voor overdracht NA en/of vernietiging
    inventarisatie en vernietiging
  • eenvoudige vragen en klachten behandeld
ondersteunende ICT werkzaamheden
  • front office: (storings)meldingen aangenomen, vragen afgehandeld, back office ingeschakeld
  • bijdragen aan beheer van applicaties en systemen
  • (ondersteuning bij) installatie en inrichting van applicaties en systemen 
  • onregelmatigheden gesignaleerd t.a.v. systeemgebruik en hardwarestoringen en opgelost en/of laten verhelpen
  • intermediair tussen gebruikers en back office en automatiseringsdeskundigen/ leveranciers
  • voortgang van de afhandeling van calls en administratie hierover bijgehouden
Technische werkzaamheden
  • controles en inspecties uitgevoerd
  • klein (technisch) onderhoud uitgevoerd
  • storingen opgespoord, opgelost dan wel (externe) installateurs/technici ingeschakeld
  • bijzonderheden gesignaleerd en aanpassingen voorgesteld
  • uitvoering externe installateurs/technici begeleid
  • gebruikers geïnformeerd over gebruik van standaard (technische) installaties en apparatuur
  • technische installaties/apparatuur geïnstalleerd
  • administratie over (afgehandelde) storingen bijgehouden

Speelruimte/kaders

  • van algemene werkafspraken, regels en voorschriften
  • keuzemogelijkheden in aanpak en werkwijze, na beoordeling van ter beschikking staande gegevens
  • inspelen op wisselende omstandigheden en wijzigingen in de afspraken.
  • beoordeling op aanpak, voortgang, volledigheid en juistheid, en op de naleving van regels en afspraken

Kennis en vaardigheden

  • vaktechnische of administratietechnische kennis
  • inzicht in uiteenlopende bedrijfsvoeringondersteunende werkzaamheden en de relatie daarvan met het primaire proces
  • inzicht in de organisatorische en functionele verhoudingen binnen de organisatie
  • nauwkeurigheid, zorgvuldigheid en klantvriendelijke vaardigheden

Contacten

  • informatie-uitwisselen, verkrijgen, overdragen of toelichten van gegevens ten behoeve van de voortgang van de werkzaamheden