Vergelijk functietyperingen tussen schaal 5 en schaal 6 voor de functiegroep Managementondersteuner
schaal 5 schaal 6

Functietypering

22222 22222 22 22 (28)

Schaal 5

Algemene omschrijving

  • secretariële ondersteuning ten behoeve van o.a. management en/of medewerkers van een organisatie-eenheid of project
  • diverse reguliere en standaard (secretarieel administratieve) ondersteuning
  • beperkte mate van zelfstandigheid
  • aanleveren van gegevens en overzichten
  • contacten gericht op informatieverstrekking

Resultaten

secretarieel, organisatorisch en administratief ondersteunende werkzaamheden
  • secretarieel (administratief) beheer op basis van duidelijke afspraken en richtlijnen
  • afhandeling reguliere en standaard vragen, verzoeken en gesprekken
  • inschatting belang en urgentie, bewaken voortgang en afhandeling, signaleren en rappelleren
  • informatieverstrekking van algemene en procedurele aard
  • verslaglegging verzorgd
  • uitwerking en opstellen routinematige stukken en verzorging standaard correspondentie op basis van duidelijke instructies
  • administratieve, logistieke en organisatorische ondersteuning van algemene aard
  • ontvangst en te woord staan bezoekers
  • aanleggen en bijhouden werkdossiers
  • aanleveren gegevens voor (management)overzichten

Speelruimte/kaders

  • interne secretarieel-administratieve procedures en voorschriften
  • beoordeling op de voortgang en volledigheid van de secretarieel, organisatorisch en administratief ondersteunende werkzaamheden
  • bij de werkzaamheden gelden voor het handelen duidelijke afspraken en concrete richtlijnen

Kennis en vaardigheden

  • kennis van secretarieel beheer en reguliere secretarieel-administratieve procedures en voorschriften
  • kennis van reguliere documentatie- en archiveringstechnieken
  • inzicht in de functionele verhoudingen binnen de organisatie en bekendheid met de aard van de werkzaamheden binnen het aandachtsgebied
  • vaardigheid in het ontvangen en te woord staan van medewerkers en derden
  • vaardigheid in het verzamelen en aanleveren van eenduidige gegevens en eenvoudige overzichten
  • vaardigheid in het secretarieel (administratief) beheer

Contacten

  • de contacten kenmerken zich door het uitwisselen van gegevens en informatie
  • intern en extern over de uitvoering en voortgang van de werkzaamheden om informatie uit te wisselen

Functietypering

32232 23222 22 22 (31)

Schaal 6

Algemene omschrijving

  • secretariële ondersteuning ten behoeve van o.a. management en/of medewerkers van een organisatie-eenheid of project
  • (secretarieel administratieve) ondersteuning op samenhangende en naar aard en inhoud verschillende onderwerpen
  • redelijke mate van zelfstandigheid
  • fungeren als vraagbaak c.q. front-office
  • aanleveren van gegevens en overzichten en genereren van (management)informatie
  • contacten gericht op informatieverstrekking

Resultaten

secretarieel, organisatorisch en administratief ondersteunende werkzaamheden
  • secretarieel (administratief) beheer rekening houdend met gestelde prioriteiten
  • afhandeling van naar aard en inhoud verscheidene en uiteenlopende vragen, verzoeken en gesprekken
  • fungeren als vraagbaak c.q. front-office
  • inschatting belang en urgentie, bewaken voortgang en afhandeling, signaleren en rappelleren
  • informatieverstrekking van algemene en procedurele aard en administratieve en organisatorische processen
  • verslaglegging en notulen verzorgd
  • uitwerking en opstellen stukken en verzorging correspondentie op globale aanwijzing
  • administratieve, logistieke en organisatorische ondersteuning van algemene aard
  • ontvangst en te woord staan bezoekers
  • aanleggen en bijhouden werkdossiers
  • genereren van (management)overzichten

Speelruimte/kaders

  • interne secretarieel-administratieve procedures en voorschriften
  • beoordeling op de voortgang en volledigheid van de secretarieel, organisatorisch en administratief ondersteunende werkzaamheden
  • bij de werkzaamheden worden keuzes gemaakt over wijze van uitvoering

Kennis en vaardigheden

  • kennis van secretarieel beheer en algemeen secretarieel-administratieve procedures en voorschriften
  • kennis van reguliere documentatie- en archiveringstechnieken
  • inzicht in functionele verhoudingen en relevante administratieve processen binnen de organisatie
  • vaardigheid in het ontvangen en te woord staan van medewerkers en derden
  • vaardigheid in het verzamelen en inzichtelijk maken van gegevens en het genereren van managementinformatie
  • vaardigheid in het secretarieel (administratief) beheer

Contacten

  • de contacten kenmerken zich door het uitwisselen van gegevens en informatie
  • intern en extern over de uitvoering en voortgang van de werkzaamheden om toelichting te geven, te ondersteunen en informatie uit te wisselen