Vergelijk kwaliteitenprofielen tussen schaal 8 en schaal 9 voor de functiegroep Medewerker Advisering
schaal 8 schaal 9

Ervaring

  • Enige ervaring
  • werken in teamverband; samenwerken met andere werkvelden / kennis-gebieden

Opleiding

Werk- en denkniveau
  • MBO
Opleidingsrichting en/of vakkennis
  • MBO-opleiding relevant voor aandachtsgebied/kennisgebied (te bepalen per departement of door departementen gezamenlijk)
  • Overige vakkennis relevant voor werkzaamheden (te bepalen per departement of door departementen gezamenlijk. Bijvoorbeeld: bij I&M gaan juridisch adviseurs vanaf schaal 10 naar een 2 jarig leer-/werktraject van de Academie voor Wetgeving of van de Academie voor Overheidsjuristen)
Overige kennis en vaardigheden
  • Basisadviesvaardigheden, o.a.: adviesrollen; fases adviesproces; intakegesprek; diagnose en onderzoek; rapporteren; presenteren
  • Werkprocessen, procedures, wet- en regelgeving,  methoden en technieken, relevant voor eigen werkveld/ kennisgebied
  • Taak, organisatie en cultuur van klantgebied(en)
  • Projectmatig werken
  • ICT-hulpmiddelen
  • AO-regels en –procedures

Opleiding departementsspecifiek

  • P.M.

Competenties

  • Klantgerichtheid
  • Analyseren
  • Samenwerken
  • Plannen en organiseren
  • Zelfontwikkeling

Ervaring

  • Enige ervaring
  • werken in teamverband; samenwerken met andere werkvelden / kennis-gebieden

Opleiding

Werk- en denkniveau
  • HBO
Opleidingsrichting en/of vakkennis
  • HBO-opleiding relevant voor aandachtsgebied/kennisgebied (te bepalen per departement of door departementen gezamenlijk)
  • Overige vakkennis relevant voor werkveld/kennisgebied  (te bepalen per departement of door departementen gezamenlijk. Bijvoorbeeld: bij I&M gaan juridisch adviseurs vanaf schaal 10 naar een 2 jarig leer-/werktraject van de Academie voor Wetgeving of van de Academie voor Overheidsjuristen)
Overige kennis en vaardigheden
  • Basisadviesvaardigheden, o.a.: adviesrollen; fases adviesproces; intakegesprek; diagnose en onderzoek; rapporteren; presenteren
  • Werkprocessen, procedures, wet- en regelgeving,  methoden en technieken, relevant voor eigen werkveld/ kennisgebied
  • Taak, organisatie en cultuur van klantgebied(en)
  • Projectmatig werken
  • ICT-hulpmiddelen
  • AO-regels en –procedures

Opleiding departementsspecifiek

  • P.M.

Competenties

  • Klantgerichtheid
  • Analyseren
  • Samenwerken
  • Plannen en organiseren
  • Zelfontwikkeling