Managementondersteuner
Verricht organisatorische, secretariële en administratieve werkzaamheden ter ondersteuning van het management en/of medewerkers van een organisatie-eenheid of project
Verricht organisatorische, secretariële en administratieve werkzaamheden ter ondersteuning van het management en/of medewerkers van een organisatie-eenheid of project
N.B. De kwaliteiten van een voorafgaande functiegroep kunnen ook van toepassing zijn op de daaropvolgende functiegroepen en dienen aantoonbaar aanwezig te zijn.
Managementondersteuner S5-10 | |
---|---|
Ervaring | |
Algemeen |
Ruime relevante werkervaring (administratief en secretarieel) en succesvol |
Opleiding | |
Werk- en denkniveau |
|
Opleidingsrichting en/of vakkennis |
Secretariële opleiding |
Overige kennis en vaardigheden |
· goede beheersing van de Windows gestuurde MS-Office programma’s, zoals Excel, Word en Powerpoint · goede beheersing van de standaard kantoorapplicaties en (automatiserings)systemen die gehanteerd worden voor de interne bedrijfsvoering en voor projectmanagement · kennis van de interne administratieve en bedrijfsvoeringregels en bedrijfsvoeringsprocedures · kennis van de inrichting en de werkwijze (beleid en bedrijfsvoering) van de centrale en decentrale overheden[1] · kennis van en affiniteit met het eigen onderdeel en basiskennis van de ketenpartners / relaties waar veel mee wordt samengewerkt · kennis van de lopende dossiers en de daarbij behorende prioriteitstelling en kennis van de werkverdeling (wie doet wat binnen het dossier) · goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift · redelijke beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift . functioneel aansturen van managementondersteuners
[1] De schaalniveaus zijn in de praktijk doorgaans aan de volgende managementfuncties gekoppeld: S5 = teamleider, S6 = afdelingshoofd, S7 = directeur, S8 = inspecteur-generaal (IG) / directeur-generaal (DG) / plv. secretaris-generaal (pSG), S9 = secretaris-generaal (SG) / staatssecretaris, S10 = minister |
Competenties | |
Kerncompetenties |
|