Medewerker ICT/Techniek/Informatiebeheer/DIV

Behandelt ICT- / informatiebeheer- / DIV-vragen (1e lijnsondersteuning) en/of verricht technische- / ICT- / DIV- werkzaamheden (2e lijnsondersteuning) A. DIV staat voor: Documentaire Informatie Voorziening: B. inclusief de informatiebeheerder (DIV-nieuwe stijl, S7-8)

Kwaliteitenprofiel

I. Algemene opmerkingen

Toepassing van het kwaliteitenprofiel

  • Het doel van het kwaliteitenprofiel is het beschrijven van de functievereisten die horen bij de functiegroep.
  • Het kwaliteitenprofiel is een hulpmiddel bij de bepaling van de benodigde kennis, ervaring en competenties van organisatieonderdelen en functies. 
  • Het kwaliteitenprofiel kan niet worden gebruikt voor het indelen in een functieschaal. Gebruik daarvoor de functietypering.
  • Voorbeelden van functievereisten zijn:                   
    • Werk- en denkniveau   
    • Opleidingsrichting en/of vakkennis 
    • Overige kennis en vaardigheden ervaring                     
  • De functievereisten van een functiegroep kunnen ook voor andere functiegroepen van toepassing zijn. 
  • Voor meer informatie klik op de website www.leerrijk.nl

 

 

II. Kwaliteitenprofiel Medewerker ICT/Techniek/Informatiebeheer/DIV

N.B. De kwaliteiten van een voorafgaande functiegroep kunnen ook van toepassing zijn op de daaropvolgende functiegroepen en dienen aantoonbaar aanwezig te zijn.

Medewerker ICT / Techniek / Informatiebeheer / DIV S5-8
Ervaring
Algemeen

Enige relevante ervaring en succesvol

Opleiding
Werk- en denkniveau
  • MBO
Opleidingsrichting en/of vakkennis

ICT/Techniek

·  relevant voor het aandachtsgebied, bijvoorbeeld Techniek, ICT
 

Informatiebeheer/DIV

.   informatiedienstverlening, informatiedienstverlening bibliotheken of gelijkwaardig

Overige kennis en vaardigheden

ICT / Techniek

·   Beheer IT-infrastructuur (bijvoorbeeld ITIL-methodiek)

·   Functioneel beheer

·   Kennis van en kunnen werken met ICT-systemen, programmatuur en apparatuur, multimedia

 

Informatiebeheer/DIV

·   Wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer op hoofdlijnen kennen, toepassen en toetsen

·   Hoofdlijnen wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer overdragen aan (interne) klanten

·   Kennis van de kerntaken, de opbouw van de organisatie, de stappen binnen het beleidsproces en inzicht in de bijbehorende informatiebehoefte

·   Onderhouden en binnen gestelde kaders beheren van verschillende ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesauri

Competenties
Kerncompetenties
  • luisteren
  • klantgerichtheid
  • analyseren
  • initiatief
  • accuraat-werken
  • zelfontwikkeling
  • integriteit