Medewerker ICT/Techniek/Informatiebeheer/DIV
Behandelt ICT- / informatiebeheer- / DIV-vragen (1e lijnsondersteuning) en/of verricht technische- / ICT- / DIV- werkzaamheden (2e lijnsondersteuning)
A. DIV staat voor: Documentaire Informatie Voorziening:
B. inclusief de informatiebeheerder (DIV-nieuwe stijl, S7-8)
Kwaliteitenprofiel
I. Algemene opmerkingen
Toepassing van het kwaliteitenprofiel
- Het doel van het kwaliteitenprofiel is het beschrijven van de functievereisten die horen bij de functiegroep.
- Het kwaliteitenprofiel is een hulpmiddel bij de bepaling van de benodigde kennis, ervaring en competenties van organisatieonderdelen en functies.
- Het kwaliteitenprofiel kan niet worden gebruikt voor het indelen in een functieschaal. Gebruik daarvoor de functietypering.
- Voorbeelden van functievereisten zijn:
- Werk- en denkniveau
- Opleidingsrichting en/of vakkennis
- Overige kennis en vaardigheden ervaring
- De functievereisten van een functiegroep kunnen ook voor andere functiegroepen van toepassing zijn.
- Voor meer informatie klik op de website www.leerrijk.nl
II. Kwaliteitenprofiel Medewerker ICT/Techniek/Informatiebeheer/DIV
N.B. De kwaliteiten van een voorafgaande functiegroep kunnen ook van toepassing zijn op de daaropvolgende functiegroepen en dienen aantoonbaar aanwezig te zijn.
|
Medewerker ICT / Techniek / Informatiebeheer / DIV S5-8 |
Ervaring |
|
Algemeen |
Enige relevante ervaring en succesvol
|
Opleiding |
|
Werk- en denkniveau |
|
Opleidingsrichting en/of vakkennis |
ICT/Techniek
· relevant voor het aandachtsgebied, bijvoorbeeld Techniek, ICT
Informatiebeheer/DIV
. informatiedienstverlening, informatiedienstverlening bibliotheken of gelijkwaardig
|
Overige kennis en vaardigheden |
ICT / Techniek
· Beheer IT-infrastructuur (bijvoorbeeld ITIL-methodiek)
· Functioneel beheer
· Kennis van en kunnen werken met ICT-systemen, programmatuur en apparatuur, multimedia
Informatiebeheer/DIV
· Wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer op hoofdlijnen kennen, toepassen en toetsen
· Hoofdlijnen wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer overdragen aan (interne) klanten
· Kennis van de kerntaken, de opbouw van de organisatie, de stappen binnen het beleidsproces en inzicht in de bijbehorende informatiebehoefte
· Onderhouden en binnen gestelde kaders beheren van verschillende ordenings- en ontsluitingsmethoden en –technieken, zoals classificatieschema’s, documentaire structuurplannen en thesauri
|
Competenties |
|
Kerncompetenties |
- luisteren
- klantgerichtheid
- analyseren
- initiatief
- accuraat-werken
- zelfontwikkeling
- integriteit
|