(Inrichtings)beveiliger

Verzorgt de beveiliging van personen, gebouwen en vervoer.

Kwaliteitenprofiel

I. Algemene opmerkingen

Toepassing van het kwaliteitenprofiel

  • Het doel van het kwaliteitenprofiel is het beschrijven van de functievereisten die horen bij de functiegroep.
  • Het kwaliteitenprofiel is een hulpmiddel bij de bepaling van de benodigde kennis, ervaring en competenties van organisatieonderdelen en functies. 
  • Het kwaliteitenprofiel kan niet worden gebruikt voor het indelen in een functieschaal. Gebruik daarvoor de functietypering.
  • Voorbeelden van functievereisten zijn:                   
    • Werk- en denkniveau   
    • Opleidingsrichting en/of vakkennis 
    • Overige kennis en vaardigheden ervaring                     
  • De functievereisten van een functiegroep kunnen ook voor andere functiegroepen van toepassing zijn. 
  • Voor meer informatie klik op de website www.leerrijk.nl

 

 

II. Kwaliteitenprofiel (Inrichtings)beveiliger

N.B. De kwaliteiten van een voorafgaande functiegroep kunnen ook van toepassing zijn op de daaropvolgende functiegroepen en dienen aantoonbaar aanwezig te zijn.

Woonbeveiliging S4-5 Detentietoezicht S4-6
Ervaring
Algemeen

geen specifieke eisen

geen specifieke eisen

Opleiding
Werk- en denkniveau
  • MBO niveau 2
  • MBO niveau 2
Opleidingsrichting en/of vakkennis

geen specifieke opleidingseis

Interne opleiding: MBO Beveiliger 2 + DJI basisopleiding + BHV-opleiding

geen specifieke opleidingseis

Interne opleiding: MBO Beveiliger 2 + DJI basisopleiding + BHV-opleiding

Overige kennis en vaardigheden

Algemeen:

Weerbaarheid en fysieke conditie zijn op het gewenste niveau;

Specifiek:

  • beveiligingsprocedures,
  • communicatieapparatuur,
  • benader- en vechttechnieken,
  • omgaan met culturele diversiteit,
  • mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid,
  • vaardigheid in omgaan met de doelgroep

Algemeen:

Weerbaarheid en fysieke conditie zijn op het gewenste niveau

Specifiek:

  • beveiligingsprocedures,
  • communicatieapparatuur,
  • benader- en vechttechnieken,
  • omgaan met culturele diversiteit,
  • mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid,
  • vaardigheid in omgaan met de doelgroep

 

Competenties
Kerncompetenties
  • besluiten-nemen
  • inlevingsvermogen
  • stressbestendigheid
  • integriteit
  • accuraat-werken
  • flexibiliteit
  • samenwerken
  • zelfontwikkeling
  • besluiten-nemen
  • inlevingsvermogen
  • stressbestendigheid
  • integriteit
  • accuraat-werken
  • flexibiliteit
  • samenwerken
  • zelfontwikkeling