Resultaten

Opdracht(gever) (Ambtelijk)

  • De klantvragen zijn effectief opgepakt, afgehandeld of doorgeleid en gevolgd
  • Organisatorische, technische, huishoudelijke en logistieke werkzaamheden en diensten zijn uitgevoerd conform opdracht
  • Gebreken en onvolkomenheden zijn gesignaleerd en effectief doorgeleid

Omgeving

  • Vragen van de klant zijn op adequate wijze vertaald naar een oplossing of actie
  • Juiste informatieverstrekking aan collega’s en/of begeleiding van externen is geleverd
  • Vragen zijn afgehandeld volgens afspraken (tijd en kwaliteit)

Bedrijfsvoering

  • Werkzaamheden zijn uitgevoerd conform de geldende kaders, procedures en afspraken.
  • Informatie en gegevens zijn op de juiste wijze verwerkt en overgedragen
  • Werkzaamheden (ook van externen) zijn gecontroleerd en gevolgd
  • Bedrijfsmiddelen zijn zorgvuldig gebruikt en onderhouden en voldoen aan gestelde kwaliteitseisen

Vernieuwen en verbeteren

  • Bijdragen zijn geleverd aan verbetering werkprocessen en administratieve procedures
  • Eigen kennis is actief gedeeld met anderen

Gedragsindicatoren

Opdracht(gever) (ambtelijk)

  • Stelt prioriteiten, geeft realistische inschattingen van de werkzaamheden, komt afspraken na en haalt deadlines
  • Onderneemt gericht acties en betrekt tijdig collega’s om het gestelde doel te bereiken
  • Neemt beslissingen op basis van informatie en schaalt tijdig op
  • Signaleert actief knelpunten en kansen van de opdracht, koppelt tijdig terug en draagt uit eigen beweging ideeën of oplossingen aan

Omgeving

  • Signaleert en beoordeelt vragen, onderzoekt de wensen en behoeften van de klant en maakt een afweging
  • Achterhaalt informatie bij de juiste mensen en communiceert naar de betrokkenen
  • Zoekt (samen met de klant) naar passende oplossingen, bepaalt te ondernemen acties en/of verwijst door
  • Kiest aanpak en gedragsstijl passend bij de situatie
  • Schakelt bij weerstand of onverwachte omstandigheden over op een aanpak die ook tot het gestelde doel leidt
  • Laat zich niet van de wijs brengen onder stressvolle omstandigheden  
  • Draagt bij aan een gezamenlijk resultaat ook wanneer dit niet van direct persoonlijk belang is
  • Ondersteunt directe collega’s bij hun werkzaamheden en ondersteunt en/of begeleidt externen

Bedrijfsvoering

  • Controleert tussentijds de kwaliteit en voortgang van de werkzaamheden  van zichzelf, andere medewerkers en externen
  • Creëert voor zichzelf en anderen inzicht in de voortgang van zaken
  • Signaleert afwijkingen in planning en afspraken en stuurt zonodig bij of komt met voorstellen om bij te sturen
  • Maakt realistische inschatting van urgentier en belang van zaken
  • Houdt overzicht over de werkzaamheden en stelt prioriteiten

Vernieuwen en verbeteren

  • Leert van eigen ervaringen en fouten
  • Past nieuwe ervaringen en kennis snel toe in de werksituatie
  • Wisselt regelmatig kennis, informatie en ideeën uit met anderen
  • Signaleert problemen op het hele facilitaire aandachtsgebied, rapporteert daarover en koppelt terug aan betreffende medewerkers

Competenties

  • flexibiliteit
  • klantgerichtheid
  • resultaatgerichtheid
  • samenwerken
  • voortgangscontrole
  • zelfontwikkeling

Kwaliteitenprofielen

Kwaliteitenprofielen vergelijken

Ervaring

  • Geen / enige ervaring, relevant voor de operationele taken en daarin succesvol

Opleiding

  • VMBO: relevant voor aandachtsgebied; affiniteit met het aandachtsgebied 

Opleiding: departmentsspecifiek

P.M.

Competenties

  • Resultaatgerichtheid
  • Klantgerichtheid
  • Flexibiliteit
  • Samenwerken
  • Voortgangscontrole
  • Plannen en organiseren
  • Zelfontwikkeling

Competenties departementsspecifiek:

P.M.

Ervaring

  • Geen / enige ervaring, relevant voor de operationele taken en daarin succesvol

Opleiding

Werk- en denkniveau
  • VMBO/MBO
Opleidingsrichting en/of vakkennis
  • VMBO/MBO: relevant voor aandachtsgebied; affiniteit met het aandachtsgebied
Overige kennis en vaardigheden
  • relevant voor aandachtgebied; kennis van het producten- en dienstenpakket

Opleiding: departmentsspecifiek

P.M.

Competenties

  • Resultaatgerichtheid
  • Klantgerichtheid
  • Flexibiliteit
  • Samenwerken
  • Voortgangscontrole
  • Plannen en organiseren
  • Zelfontwikkeling

Competenties departementsspecifiek:

P.M.

Ervaring

  • Geen / enige ervaring, relevant voor de operationele taken en daarin succesvol

Opleiding

Werk- en denkniveau
  • VMBO/MBO
Opleidingsrichting en/of vakkennis
  • VMBO/VMBO: relevant voor aandachtsgebied; affiniteit met het aandachtsgebied
Overige kennis en vaardigheden
  • relevant voor aandachtgebied; kennis van het producten- en dienstenpakket

Opleiding: departmentsspecifiek

P.M.

Competenties

  • Resultaatgerichtheid
  • Klantgerichtheid
  • Flexibiliteit
  • Samenwerken
  • Voortgangscontrole
  • Plannen en organiseren
  • Zelfontwikkeling

Competenties departementsspecifiek:

  • P.M.

Ervaring

  • Enige ervaring, relevant voor het begeleiden van de uitvoering en daarin succesvol

Opleiding

Werk- en denkniveau
  • MBO
Opleidingsrichting en/of vakkennis
  • MBO: relevant voor aandachtsgebied; affiniteit met het aandachtsgebied
Overige kennis en vaardigheden
  • basiskennis facilitaire management; basiskennis en begrip van inkoop (bijv. NCOI, NEVI 1 of vergelijkbaar

Opleiding departementsspecifiek

P.M.

Competenties

  • Resultaatgerichtheid
  • Klantgerichtheid
  • Flexibiliteit
  • Samenwerken
  • Voortgangscontrole
  • Plannen en organiseren
  • Zelfontwikkeling

Competenties departementsspecifiek

P.M.

Ervaring

  • Enige ervaring, relevant voor het begeleiden van de uitvoering en daarin succesvol

Opleiding

Werk- en denkniveau
  • MBO
Opleidingsrichting en/of vakkennis
  • MBO: relevant voor aandachtsgebied; affiniteit met het aandachtsgebied
Overige kennis en vaardigheden
  • basiskennis facilitaire management; basiskennis en begrip van inkoop (bijv. NCOI, NEVI 1 of vergelijkbaar

Opleiding departementsspecifiek

P.M.

Competenties

  • Resultaatgerichtheid
  • Klantgerichtheid
  • Flexibiliteit
  • Samenwerken
  • Voortgangscontrole
  • Plannen en organiseren
  • Zelfontwikkeling

Competenties departementsspecifiek

P.M.

Functietyperingen

Functietyperingen vergelijken

Functietypering

22122 22122 22 22 (26)

Schaal 4

Algemene omschrijving

  • uitvoerende facilitaire en/of logistieke werkzaamheden op een afgebakend gebied (onder andere: receptie, telefooncentrale, catering, reprografie, post, gebouwonderhoud)
  • vaktechnisch/uitvoeringsgerichte werkzaamheden

Resultaten

Ondersteuning ten behoeve van facilitaire zaken
  • facilitaire ondersteuning en dienstverlening geleverd op een afgebakend gebied.

Speelruimte/kaders

  • beslissingen ten aanzien van de aanpak en uitvoering van de aangewezen werkzaamheden
  • vastgestelde werkafspraken, voorschriften en instructies vormen het kader
  • beoordeling op juistheid van de gevolgde aanpak en op naleving van regels en afspraken

Kennis en vaardigheden

  • algemene/vaktechnische kennis van het vakgebied
  • inzicht in de organisatorische en functionele verhoudingen
  • vaardigheden in het omgaan met klachten be- en afhandeling en in het klantvriendelijk te woord staan van derden

Contacten

  • uitwisselen van informatie en het verkrijgen van informatie t.b.v. de voortgang van de werkzaamheden

Functietypering

22222 22222 22 22 (28)

Schaal 5

Algemene beschrijving

  • uitvoeren van en eventueel toezicht houden op door derden uitgevoerde facilitaire en/of logistieke werkzaamheden op een afgebakend gebied (onder andere: receptie, telefooncentrale, catering, reprografie, post, gebouwonderhoud)
  • uitvoering van meerdere vaktechnisch/ uitvoeringsgerichte werkzaamheden

Resultaten

Ondersteuning ten behoeve van facilitaire zaken
  • facilitaire ondersteuning en dienstverlening op een afgebakend gebied
  • informatie uitgewisseld met andere in- en externe dienstverleners
  • toezicht op door derden uitgevoerde facilitaire en/of logistieke werkzaamheden en afwijkingen gesignaleerd

Speelruimte/ kaders

  • beslissingen ten aanzien van de aanpak en uitvoering van de aangewezen werkzaamheden en de (tijds)indeling en uitvoering van door derden uitgevoerde werkzaamheden
  • vastgestelde werkafspraken, voorschriften en instructies vormen het kader
  • beoordeling op juistheid van de gevolgde aanpak en op naleving van regels en afspraken

Kennis en vaardigheden

  • algemene/vaktechnische kennis van het vakgebied
  • inzicht in de organisatorische en functionele verhoudingen
  • vaardigheden in het omgaan met klachten be- en afhandeling en het klantvriendelijk te woord staan van derden

Contacten

  • uitwisselen van informatie en het verkrijgen van informatie ten behoeve van de voortgang van de werkzaamheden

Functietypering

322333222  22  22 (32)

Schaal 6

Algemene beschrijving

  • uitvoeren van en eventueel toezicht houden op door derden uitgevoerde (meer vaktechnische/specifieke) facilitaire en/of logistieke werkzaamheden op een afgebakend gebied (onder andere: receptie, telefooncentrale, catering, reprografie, post, gebouwonderhoud)
  • seniorschap/coördinatie

Resultaten

Ondersteuning ten behoeve van facilitaire zaken
  • facilitaire ondersteuning en dienstverlening gecoördineerd
  • informatie uitgewisseld met andere in- en externe dienstverleners
  • toezicht op door derden uitgevoerde facilitaire en/of logistieke werkzaamheden en afwijkingen gesignaleerd
  • knelpunten op het gebied van kwaliteit, betrouwbaarheid, veiligheid e.d. van de geleverde diensten en producten gesignaleerd en daarvoor oplossingen aangedragen

Speelruimte/ kaders

  • algemene werkafspraken, regels en voorschriften die bij de uitvoering van het werk in acht moeten worden genomen
  • keuzemogelijkheden in aanpak en werkwijze, na beoordeling van ter beschikking staande gegevens. Daarbij moet worden ingespeeld op wisselende omstandigheden en wijzigingen in de afspraken.
  • beoordeling op aanpak, voortgang, volledigheid en juistheid, en op de naleving van regels en afspraken

Kennis en vaardigheden

  • algemene/vaktechnische kennis van het vakgebied
  • inzicht in de organisatorische en functionele verhoudingen
  • vaardigheden in het omgaan met klachten be- en afhandeling en het klantvriendelijk te woord staan van derden
  • coördinerende vaardigheden

Contacten

  • uitwisselen van informatie en het verkrijgen van informatie ten behoeve van de voortgang van de werkzaamheden

Functietypering

32332  33223  2332 (36)

Schaal 7

Algemene omschrijving

  • coördineren dan wel aansturen van facilitaire en/of logistieke werkzaamheden
  • plant en bewaakt de voortgang van de werkzaamheden, signaleert (dreigende) stagnaties en voorkomt structureel stagnaties

Resultaten

Ondersteuning ten behoeve van facilitaire zaken
  • facilitaire ondersteuning en dienstverlening gecoördineerd dan wel aangestuurd
  • afgestemd met andere in- en externe dienstverleners
  • toezicht op door derden uitgevoerde facilitaire en/of logistieke werkzaamheden en afwijkingen gesignaleerd en eventuele maatregelen genomen
  • knelpunten op het gebied van kwaliteit, betrouwbaarheid, veiligheid e.d. van de geleverde diensten en producten gesignaleerd, daarvoor oplossingen aangedragen en maatregelen genomen
  • verantwoordelijk voor de kwaliteit- en voortgangsbewaking van de werkprocessen binnen het team

Speelruimte/ kaders

  • algemene werkafspraken, regels en voorschriften die bij de uitvoering van het werk in acht moeten worden genomen
  • keuzemogelijkheden in aanpak en werkwijze, waarbij eigen inzicht en interpretatie van gegevens een belangrijke rol speelt.Daarbij moet worden ingespeeld op gebruikerswensen en (technische) wijzigingen en wijzigingen in wet- en regelgeving
  • beoordeling aan de hand van vooraf gestelde specificaties en normen

Kennis en vaardigheden

  • algemene/vaktechnische kennis van het vakgebied
  • inzicht in de organisatorische en functionele verhoudingen
  • vaardigheden in het omgaan met klachten be- en afhandeling en het klantvriendelijk te woord staan van derden
  • leidinggevende en coördinerende vaardigheden

Contacten

  • samenwerken aan gemeenschappelijk gewenst resultaat met partijen die uiteenlopende belangen kunnen hebben
  • uitwisselen van informatie ten behoeve van de voortgang van de werkzaamheden of het toelichten van gegevens aan derden

Functietypering

32332  33233  23  33 (38)

Schaal 8

Algemene omschrijving

  • coördineren dan wel aansturen van facilitaire en/of logistieke werkzaamheden
  • plant en bewaakt de voortgang van de werkzaamheden, signaleert (dreigende) stagnaties en voorkomt structureel stagnaties
  • levert bijdragen aan vernieuwing/verbetering van (standaard) producten- en dienstenpakket

Resultaten

Ondersteuning ten behoeve van facilitaire zaken

  • facilitaire ondersteuning en dienstverlening gecoördineerd dan wel aangestuurd
  • afgestemd met andere in- en externe dienstverleners
  • toezicht op door derden uitgevoerde facilitaire en/of logistieke werkzaamheden en afwijkingen gesignaleerd en eventuele maatregelen genomen
  • knelpunten op het gebied van kwaliteit, betrouwbaarheid, veiligheid e.d. van de geleverde diensten en producten gesignaleerd, daarvoor oplossingen aangedragen en maatregelen genomen
  • bijdragen geleverd aan vernieuwing/verbetering van (standaard) producten- en dienstenpakket
  • verantwoordelijk voor de kwaliteit- en voortgangsbewaking van de werkprocessen binnen het team

Speelruimte/kaders

  • wet- en regelgevingop het werkterrein en procedures, werkprocessen en afspraken
  • keuzemogelijkheden in aanpak en werkwijze, waarbij eigen inzicht en interpretatie van gegevens een belangrijke rol speelt. Daarbij moet worden ingespeeld op gebruikerswensen en (technische) wijzigingen en wijzigingen in wet- en regelgeving
  • beoordeling aan de hand van vooraf gestelde specificaties en normen

Kennis en vaardigheden

  • algemene/vaktechnische kennis van het vakgebied
  • inzicht in de organisatorische en functionele verhoudingen
  • vaardigheden in het omgaan met klachten be- en afhandeling en het klantvriendelijk te woord staan van derden
  • leidinggevende en coördinerende vaardigheden

Contacten

  • samenwerken aan gemeenschappelijk gewenst resultaat met partijen die uiteenlopende belangen kunnen hebben
  • verkrijgen van afstemming over de toe te passen werkwijze, toepassing van regelgeving of werkwijze bij te leveren producten en diensten