Medewerker Administratie

Verricht administratieve werkzaamheden ten behoeve van de bedrijfsvoering

Kwaliteitenprofiel

I. Algemene opmerkingen

Toepassing van het kwaliteitenprofiel

  • Het doel van het kwaliteitenprofiel is het beschrijven van de functievereisten die horen bij de functiegroep.
  • Het kwaliteitenprofiel is een hulpmiddel bij de bepaling van de benodigde kennis, ervaring en competenties van organisatieonderdelen en functies. 
  • Het kwaliteitenprofiel kan niet worden gebruikt voor het indelen in een functieschaal. Gebruik daarvoor de functietypering.
  • Voorbeelden van functievereisten zijn:                   
    • Werk- en denkniveau   
    • Opleidingsrichting en/of vakkennis 
    • Overige kennis en vaardigheden ervaring                     
  • De functievereisten van een functiegroep kunnen ook voor andere functiegroepen van toepassing zijn. 
  • Voor meer informatie klik op de website www.leerrijk.nl

 

 

II. Kwaliteitenprofiel Medewerker Administratie

N.B. De kwaliteiten van een voorafgaande functiegroep kunnen ook van toepassing zijn op de daaropvolgende functiegroepen en dienen aantoonbaar aanwezig te zijn.

Medewerker Administratie S4-8
Ervaring
Algemeen

enige relevante ervaring en succesvol; relevante regelgeving, (geautomatiseerde) ERP-systemen en software en procedures

Opleiding
Werk- en denkniveau
  • MBO
Opleidingsrichting en/of vakkennis

MBO: Administratie, Secretarieel en/of relevant voor aandachtsgebied

Financiën: Financieel-economisch (Moderne Bedrijfsadministratie/MBA, Praktijkdiploma Boekhouden/PDB)

Personeel: Financieel-Administratief/Personeelswerk

Overige kennis en vaardigheden

(Grondige) kennis van relevante administratieve regelgeving, processen en (geautomatiseerde) ERP-systemen

Financiën

Grondige kennis overheidsfinanciën en administratieve organisatie

 

Personeel

(Grondige) kennis HR-processen, rechtspositie en arbeidsvoorwaarden

Competenties
Kerncompetenties
  • accuraat-werken
  • klantgerichtheid
  • voortgangscontrole
  • integriteit
  • samenwerken
  • zelfontwikkeling