Wetenschappelijk Medewerker
Uitvoeren en inhoudelijk verantwoordelijk zijn voor (complexere) wetenschappelijke onderzoeken.
Kwaliteitenprofiel
I. Algemene opmerkingen
Kwaliteitenprofiel Functiefamilie en Onderzoek
Deskundigheidsgebieden
Er wordt volstaan met één generiek kwaliteitenprofiel. Waar nodig kan binnen dit generieke profiel per (deel)deskundigheids-/ vakgebied worden gespecificeerd; dit kan per departement of door departementen gezamenlijk. Er worden dus geen afzonderlijke rijksbrede kwaliteitenprofielen per (deel)deskundigheids-/vakgebied opgesteld.
Toepassing van het kwaliteitenprofiel
- Het doel van het kwaliteitenprofiel is het beschrijven van de functievereisten die horen bij de functiegroep.
- Het kwaliteitenprofiel is een hulpmiddel bij de bepaling van de benodigde kennis, ervaring en competenties van organisatieonderdelen en functies.
- Het kwaliteitenprofiel kan niet worden gebruikt voor het indelen in een functieschaal. Gebruik daarvoor de functietypering.
- Voorbeelden van functievereisten zijn:
- Werk- en denkniveau
- Opleidingsrichting en/of vakkennis
- Overige kennis en vaardigheden ervaring
- De functievereisten van een functiegroep kunnen ook voor andere functiegroepen van toepassing zijn.
- Voor meer informatie klik op de website www.leerrijk.nl
II. Kwaliteitenprofiel Wetenschappelijk Medewerker
N.B. De kwaliteiten van een voorafgaande functiegroep kunnen ook van toepassing zijn op de daaropvolgende functiegroepen en dienen aantoonbaar aanwezig te zijn.
|
Wetenschappelijk Medewerker S10-13 |
Ervaring |
|
Opleiding |
|
Werk- en denkniveau |
|
Opleidingsrichting en/of vakkennis |
Relevant voor deskundigheids- / vakgebied; kennis van relevante disciplines
|
Overige kennis en vaardigheden |
-
Kennis en kunde van onderzoeksmethoden en technieken
Kennis en kunde van onderzoeksinstrumenten en/of apparatuur
Schrijven (o.a notities, rapporten, artikelen) en presenteren voor diverse doelgroepen
-
Bijeenkomsten leiden
-
Opdrachtgeverschap (o.a. uitbesteden, contractmanagement)
|
Competenties |
|
Kerncompetenties |
- analyseren
- oordeelsvorming
- samenwerken
- overtuigingskracht
- plannen-en-organiseren
- creativiteit
|