Senior Medewerker Vastgoed en Infrastructuur

Levert operationele producten en diensten op het gebied van verwerving, (her)ontwikkeling, realisatie, beheer, onderhoud, instandhouding en afstoting van (rijks)vastgoed en (rijks)infrastructuur

Opdracht(gever) (politiek/ambtelijk)

Resultaten Gedragsindicatoren Competenties
  • Vastgoed is verworven dan wel afgestoten en juridisch beheerd
  • Producten voor specificaties van de vraag (Informatie ten behoeve van de specificatie van de vraag op de aspecten kwaliteit, planning, techniek, constructie, ontwerp, informatie, financiën/kosten, Ruimtelijke Ordening en Milieu (ROM), beveiliging, juridisch, enz. Voorbeelden zijn bestekken, tekeningen, ramingen en begrotingen en ruimtelijke indelingsplannen ) en uitvoering zijn opgeleverd
  • Plannen, producten, adviezen en beheermaatregelen zijn gerealiseerd in afstemming met betrokken partijen en ketenpartners
  • Informatie is verzameld, geanalyseerd en omgezet in functionele specificaties en eventueel technisch ontwerp, definitief ontwerp en kostenramingen, contracten, risicoanalyses en (projectbeheersings)-plannen
  • Rapportages over de beheertoestand van vastgoed en infrastructuur en adviezen over te nemen maatregelen zijn geleverd
  • Inkoopopdrachten zijn afgesloten en contract-management is uitgevoerd
  • Voortgang en kwaliteitscontrole zijn gerealiseerd en rapportages over de beheertoestand van vastgoed en infrastructuur en adviezen over te nemen maatregelen zijn geleverd
  • Benut klant- en marktkennis om het beoogde resultaat te bereiken en passend advies uit te kunnen brengen
  • Anticipeert op ontwikkelingen en handelt daarnaar
  • Zorgt voor terugkoppeling van informatie naar relevante partijen
  • Resultaatgerichtheid
  • Legt verbanden tussen gegevens en informatie en signaleert ontbrekende informatie; weet risico’s en consequenties van beslissingen in te schatten
  • Haalt de kern uit een veelheid van informatie afkomstig van betrokken partijen en experts
  • Maakt de informatie voor betrokken partijen toegankelijk en begrijpelijk
  • Analyseren
  • Actief luisteren, doorvragen en samenvatten van de klantbehoeften en houdt in het handelen rekening met de klantbehoeften
  • Is zich bewust van regels en verschillende posities, gevoeligheden en krachtenvelden in de organisatie en handelt daarnaar
  • Maakt (on)mogelijkheden duidelijk en maakt daarover heldere afspraken
  • Klantgerichtheid

Omgeving

Resultaten Gedragsindicatoren Competenties
  • Medewerking en draagvlak met in- en externe partijen zijn gerealiseerd
  • Analyses van ontwikkelingen in de omgeving zijn uitgevoerd en vastgelegd
  • Diensten, werken en leveringen door derden ) zijn conform afspraak opgeleverd
  • Het effect van maatschappelijke en technologische ontwikkelingen en ontwikkelingen van wet- en regelgeving zijn in beeld gebracht
  • Werkt aan goede relaties met collega’s en derden
  • Legt en onderhoudt contacten voor de eigen organisatie
  • Wisselt wederzijdse verwachtingen uit
  • Zoekt actief de samenwerking met betrokken partijen op
  • Controleert en spreekt opdrachtnemers aan
  • Samenwerken
  • Is op de hoogte van de laatste ontwikkelingen, intern beleid, trends en markten en deze kennis toepassen en weet dit te vertalen naar het eigen werkveld
  • Luistert naar omgeving en brengt wensen en belangen in kaart
  • Omgevingsbewustzijn

Bedrijfsvoering

Resultaten Gedragsindicatoren Competenties
  • De werkzaamheden zijn conform wet- en regelgeving, kaders en afspraken uitgevoerd
  • De interne werkprocessen (plan-do-check-act) zijn gevolgd
  • Informatie t.b.v. verwerving, vervreemding, ontwikkeling, realisatie, beheer en instandhouding is op orde
  • Zorgt voor project,- werk- of beheerplanningen (bijvoorbeeld processchema’s)
  • Stelt evaluaties op bij afronding werken
  • Vertaalt werkprocessen naar eigen werkzaamheden
  • Volgt de voorschriften bij uitvoering van werkzaamheden
  • Plannen en organiseren

Vernieuwen en verbeteren

Resultaten Gedragsindicatoren Competenties
  • Knelpunten zijn gesignaleerd en adviezen voor het verbeteren en vernieuwen van resultaten en werkprocessen zijn geleverd
  • Verbeterde werkwijzen op basis van periodieke evaluaties (o.a. plan-do-check-act) zijn doorgevoerd
  • Nieuwe kennis is gedeeld, geïntegreerd en toegepast
  • Komt met verbetervoorstellen, oplossingen en nieuwe ideeën en wisselt regelmatig kennis en informatie uit met collega’s
  • Werkt zich snel in nieuwe materie in
  • Past nieuwe kennis toe binnen het eigen werkveld
  • Leert van eigen ervaring en fouten en benut nieuwe ervaringen effectief
  • Houdt vakkennis bij en deelt kennis met collega’s en externe partijen
  • Zelfontwikkeling