Onderzoeksmedewerker
Ondersteunen van wetenschappelijk onderzoek, inhoudelijk bijdragen aan wetenschappelijke rapportages en/of uitvoeren van en verantwoordelijk zijn voor (deel-) onderzoeken.
Kwaliteitenprofiel
I. Algemene opmerkingen
Toepassing van het kwaliteitenprofiel
Het kwaliteitenprofiel is de basis voor werving en selectie, functioneringsgesprek, ontwikkelafspraken, leerlijnen, loopbaanpaden, personeels- en vlootschouw en OenF-rapporten.
Kwaliteiten zijn deels verplicht en deels een aanbeveling. Dat houdt het volgende in:
- eisen die voorkomen in wet- en regelgeving zijn verplicht. Dit zijn harde instapeisen. Hieraan voldoen, betekent het kunnen overleggen van diploma’s en certificaten.
- voor kwaliteiten die níet verplicht zijn, geldt:
- men moet over het betreffende kwalificatieniveau beschikken; er hoeven geen diploma’s of certificaten overlegd te worden; bijvoorbeeld: academisch werk- en denkniveau volstaat, men hoeft geeft universitaire studie te hebben voltooid;
- toetsing van het kwalificatieniveau vindt onder andere plaats op basis van assessments, referenties, EVC (erkenning van verworven competenties);
- bij werving en selectie, functiewisseling of loopbaanstap wordt beoordeeld of iemand in staat is om binnen een redelijke termijn te beschikken over de kwalificatie(s) die voor de betreffende functiegroep geld(t)(en);
- voor het criterium 'succesvol' bestaat geen objectieve maatstaf, dit wordt onder andere bepaald op basis van het functioneringsgesprek(sverslag) en de 360graden -feedback.
- kwaliteiten die niet verplicht zijn, worden besproken (richtinggevend) in het jaarlijkse functionerings- en ontwikkelgesprek. Hierbij staat voorop dat het oordeel over het functioneren wordt gebaseerd op bereikte resultaten en niet op de mate waarin een medewerker aan deze kwaliteiten voldoet.
- kennis en vaardigheden zijn up-to-date.
II. Kwaliteitenprofiel Onderzoeksmedewerker
N.B. De kwaliteiten van een voorafgaande functiegroep kunnen ook van toepassing zijn op de daaropvolgende functiegroepen en dienen aantoonbaar aanwezig te zijn.
|
Onderzoeksmedewerker S 8-11 |
Ervaring |
|
Algemeen |
enige relevante ervaring voor het (deel)deskundigheidsgebied
werken in projecten en in teamverband; samenwerken met andere (deel)-deskundigheids / vakgebieden
|
Opleiding |
|
Werk- en denkniveau |
|
Opleidingsrichting en/of vakkennis |
Relevant voor deskundigheids- / vakgebied (NB. Te bepalen per departement of door departementen gezamenlijk)
|
Overige kennis en vaardigheden |
-
Fasering onderzoekstraject
-
Onderzoeksrapportages (schriftelijk en mondeling)
-
Projectmatig werken
-
Werkprocessen, procedures, wet- en regelgeving, onderzoeksmethoden en –technieken, onderzoeksinstrumenten en/of apparatuur, relevant voor eigen (deel)-deskundigheidsgebied en/of organisatie-(eenheid);
-
Relevante ICT-hulpmiddelen
|
Competenties |
|
Kerncompetenties |
- analyseren
- accuraat-werken
- samenwerken
- plannen-en-organiseren
- zelfontwikkeling
|