Coördinerend / Specialistisch Inspecteur
Coördineert en verbindt meerdere toezichtvormen en realiseert integraal toezicht en/of levert vanuit de expertrol specialistische adviezen
Coördineert en verbindt meerdere toezichtvormen en realiseert integraal toezicht en/of levert vanuit de expertrol specialistische adviezen
Functietyperingen vergelijken »
Schaal 13 | Schaal 14 | Schaal 15 | |
---|---|---|---|
FUWASYS | 44444 44444 44 44 (56) |
45444 45544 44 44 (59) |
45445 45545 44 45 (62) |
Algemene omschrijving |
· coördinatie, verbinding en aansturing (en realisering) van multidisciplinaire, complexe toezichtprocessen/programma’s op een belangrijk (inter-)nationaal of onderzoeksrelevant specialistisch toezichtgebied · tactisch/strategisch karakter, waarbij eigen afweging wordt gevergd binnen gestelde (inter-) nationale context van protocollen/richtlijnen die het eigen (deel)toezichtgebied overstijgen · directe invloed op ontwikkeling van strategisch(e) toezichtbeleid en/of -doelstellingen · sprake van inhoudelijke en operationele aansturing, begeleiding en coaching van inspecteurs op verschillende complexe (deel)toezichtgebieden |
· coördinatie, verbinding en aansturing, integreren en realiseren van multidisciplinaire, complexe toezichtprocessen/programma’s op een belangrijk (inter-)nationaal of onderzoeksrelevant zeer specialistisch toezichtgebied · tactisch/strategisch karakter, waarbij eigen afweging wordt gevergd binnen de gestelde (inter-)nationale context van protocollen/richtlijnen, die het eigen (deel)toezichtgebied overstijgen · sterk verweven zijn met het strategisch beleid · richtinggevend beïnvloeden van de ontwikkeling en realisatie van strategisch(e) toezichtbeleid en/of -doelstellingen · sprake van inhoudelijke en operationele aansturing, begeleiding en coaching van inspecteurs op verschillende zeer complexe (deel)toezichtgebieden . veelheid van verschillende autonome overlegpartners |
· coördinatie, verbinding en aansturing, integreren en realiseren van multidisciplinaire, complexe toezichtprocessen/programma’s op een belangrijk (inter-)nationaal of onderzoeksrelevant zeer specialistisch en complex toezichtgebied · tactisch/strategisch karakter, waarbij eigen afweging wordt gevergd binnen de gestelde (inter-)nationale context van protocollen/richtlijnen, die het eigen (deel)toezichtgebied overstijgen · strategische en gevoelige vraagstukken op maatschappelijk en/of politiek-bestuurlijk toezichtgebied · fundamentele invloed op ontwikkeling en realisatie van strategisch(e) toezichtbeleid en/of -doelstellingen · sprake van inhoudelijke en operationele aansturing, begeleiding en coaching van inspecteurs op verschillende zeer complexe en gevoelige (deel)toezichtgebieden . veelheid van verschillende autonome overlegpartners |
Resultaten | |||
toezicht | · coördinatie van toezicht op de kwaliteit, uitvoering en handhaving van wet- en regelgeving op een breed (deel-)toezichtgebied · deelgenomen en sturing gegeven aan gezamenlijke acties met andere inspectiediensten · opgesteld inspectieplan met een vertaling en interpretatie van problematiek/ onderwerp naar aard van diverse inhoudelijke, multidisciplinaire en complexe vraagstellingen · inspecties gecoördineerd met specifieke diepgaande problematiek (aanpak, methoden, organisatie, samenwerkingsverbanden, mensen, middelen) die een politiek, maatschappelijk gevoelig raakvlak kunnen hebben · als adviseur/onderhandelaar deelgenomen met beperkt mandaat aan bestuurlijk overleg met regionale overheden, instellingen en bedrijven · ontwikkelingen onderkend en vertaald naar beleidsvoorstellen · voorlichting gegeven met betrekking tot toezicht · inbreng geleverd van kennis en ervaring ten behoeve van de bijstelling en ontwikkeling van het toezichtbeleid op het toezichtgebied . zorg gedragen voor opgestelde evaluatierapporten |
· coördinatie van toezicht op de kwaliteit, uitvoering en handhaving van wet- en regelgeving op een zeer complex en breed toezichtgebied · sturing gegeven aan gezamenlijke brede acties met andere inspectiediensten · opgesteld inspectieplan met een vertaling en interpretatie van problematiek/onderwerp naar aard van diverse inhoudelijke, multidisciplinaire en zeer complexe vraagstellingen · inspecties gecoördineerd met specifieke diepgaande problematiek (aanpak, methoden, organisatie, samenwerkingsverbanden, mensen, middelen) die een politiek, maatschappelijk gevoelig raakvlak hebben · als adviseur/onderhandelaar deelgenomen met vergaand mandaat aan zwaarste vormen van bestuurlijk overleg met regionale overheden, instellingen en bedrijven · ontwikkelingen onderkend en vertaald naar (strategische) beleidsvoorstellen · voorlichting gegeven met betrekking tot toezicht · inbreng geleverd van kennis en ervaring ten behoeve van de bijstelling en ontwikkeling van het toezichtbeleid op het totale toezichtgebied . zorg gedragen voor opgestelde evaluatierapporten met zeer complexe problematiek |
· coördinatie van toezicht op de kwaliteit, uitvoering en handhaving van wet- en regelgeving op een zeer complex en breed toezichtgebied · sturing gegeven aan gezamenlijke brede acties met andere inspectiediensten met een maatschappelijk en politiek gevoelig karakter · opgesteld inspectieplan met een vertaling en interpretatie van problematiek/ onderwerp naar aard van diverse inhoudelijke, multidisciplinaire en complexe fundamentele vraagstellingen · inspecties gecoördineerd en sturing gegeven aan zeer complexe specifieke diepgaande problematiek (aanpak, methoden, organisatie, samenwerkings-verbanden, mensen, middelen) die een politiek, maatschappelijk gevoelig raakvlak hebben · als adviseur/onderhandelaar deelgenomen met vergaand mandaat aan zwaarste vormen van bestuurlijk overleg met regionale overheden, instellingen en bedrijven · voorlichting gegeven met betrekking tot toezicht met maatschappelijk en politiek zeer gevoelig karakter · inbreng geleverd van kennis en ervaring ten behoeve van de bijstelling en ontwikkeling van het toezichtbeleid op het totale toezichtgebied · zorg gedragen voor opgestelde evaluatierapporten met een complexe maatschappelijk en politiek gevoelige problematiek |
Speelruimte / Kaders | |||
· strategische beleidslijnen en/of primaire (toezicht)doelstellingen · wijze van coördinatie, werkwijzen en inhoud van te leveren toezichtresultaten komen tot stand op basis van een besluitvormingsproces · beoordeling op efficiëntie en effectiviteit van de coördinatie, kwaliteit en bruikbaarheid van toezichtresultaten en bijdragen aan het toezichtbeleid . verschuivingen in beleidsdoelstellingen en innovatieve ontwikkelingen beïnvloeden de werkzaamheden en beslissingen |
· strategische beleidslijnen en/of primaire (toezicht)doelstellingen · wijze van coördinatie, ontwikkeling van toezichtbeleid en realisatie van strategische toezichtresultaten komen tot stand op basis van een besluitvormingsproces · beoordeling op efficiëntie en effectiviteit van de coördinatie, kwaliteit en bruikbaarheid van toezichtresultaten en bijdragen aan de ontwikkeling van strategisch beleid · verschuivingen in beleidsdoelstellingen en innovatieve ontwikkelingen beïnvloeden de werkzaamheden en beslissingen |
· strategische beleidslijnen en/of primaire (toezicht)doelstellingen · wijze van coördinatie, ontwikkeling van toezichtbeleid en realisatie van strategische toezichtresultaten komen tot stand op basis van een besluitvormingsproces · beoordeling op efficiëntie van de coördinatie kwaliteit, bruikbaarheid, integratie en realisatie van ontwikkelde adviesproducten en –processen en op de mate waarin in- en externe strategische besluitvorming richtinggevend is beïnvloed · beoordeling op de fundamentele beïnvloeding van de ontwikkeling en realisatie strategisch toezichtbeleid . inspelen op maatschappelijke en/of politiek bestuurlijke toezichtontwikkelingen met (inter)nationale reikwijdte |
|
Kennis & Vaardigheid | |||
· brede (en gespecialiseerde) kennis van het eigen toezichtgebied en inzicht in aanpalende toezichtgebieden · inzicht in maatschappelijke, organisatorische, procesmatige en vakinhoudelijke samenhangen in bredere context dan eigen (deel-)toezichtgebied · vaardigheid in het operationeel en functioneel aansturen van medewerkers en in het inhoudelijk, procesmatig en procedureel coördineren · vaardigheid in het signaleren en analyseren van ontwikkelingen en problemen · vaardigheid in het ontwikkelen, uitdragen en verdedigen van toezichtbeleid, nieuwe ideeën en concepten · vaardigheid in het inhoudelijk en procesmatig vorm geven en uitvoeren van toezichtactiviteiten |
· brede (en gespecialiseerde) kennis van het eigen en aanpalende toezichtgebieden. · inzicht in organisatorische, procesmatige en vakinhoudelijke strategische samenhangen in bredere context dan eigen (deel-)toezichtgebeid · vaardigheid in het operationeel en functioneel aansturen van medewerkers en in het inhoudelijk, procesmatig en procedureel coördineren · vaardigheid in het signaleren en analyseren van ontwikkelingen en problemen · vaardigheid in het ontwikkelen, uitdragen en verdedigen van toezichtbeleid, nieuwe ideeën en concepten · vaardigheid in het inhoudelijk en procesmatig vorm geven en uitvoeren van toezichtactiviteiten |
· brede (en gespecialiseerde) kennis van het eigen en aanpalende toezichtgebieden. · inzicht in organisatorische, procesmatige en vakinhoudelijke strategische samenhangen in bredere context dan eigen (deel-)toezichtgebied · vaardigheid in het operationeel en functioneel aansturen van medewerkers en in het inhoudelijk, procesmatig en procedureel coördineren · vaardigheid in het signaleren en analyseren van ontwikkelingen en problemen · vaardigheid in het ontwikkelen, uitdragen, verdedigen en realiseren van strategisch(e) toezichtbeleid, -adviezen en -resultaten · vaardigheid in het inhoudelijk en procesmatig vorm geven en uitvoeren van toezichtactiviteiten |
|
Contacten | |||
· de contacten kenmerken zich door het omgaan met belangentegenstellingen tussen de toezichtinstanties en overheden, bedrijven en instellingen bij de implementatie van toezichtresultaten . de contacten kenmerken zich door het verwerven van draagvlak voor de ontwikkeling en implementatie van nieuw toezichtbeleid, -producten en processen, ideeën, werkmethoden en technieken |
· de contacten kenmerken zich door het omgaan met belangentegenstellingen tussen de toezichtinstanties en overheden, bedrijven en instellingen bij de implementatie van toezichtresultaten . de contacten kenmerken zich door het verwerven van draagvlak voor de ontwikkeling en implementatie van nieuw toezichtbeleid, -producten en processen, ideeën, werkmethoden en technieken |
· de contacten kenmerken zich door het omgaan met belangentegenstellingen tussen de toezichtinstanties en overheden, bedrijven en instellingen bij de implementatie van toezichtresultaten · de contacten kenmerken zich door het verwerven van draagvlak voor de ontwikkeling en implementatie van nieuw toezichtbeleid, -producten en processen, ideeën, werkmethoden en technieken . richtinggevend beïnvloeden van politieke, ambtelijke top en/of maatschappelijke bestuurders bij het ontwikkelen en realiseren van strategische toezichtdoelstellingen om deze uit te dragen en te verdedigen |