FUWASYS |
32222 23222 22 22 (30) |
32232 33222 23 32 (34)
|
32332 33222 23 32 (35) |
33332 33223 33 33 (39) |
33333 33333 33 33 (42)
|
Algemene omschrijving |
· begeleiding van individuele justitiabelen bij praktische doelgerichte activiteiten
|
begeleiding van individuele justitiabelen bij ontspanning en zinvolle dagbesteding
|
begeleiding van (groepen) justitiabelen bij ontspanning en zinvolle dagbesteding door organiseren van (grootschalige) activiteiten of geven van vaardigheids-trainingen
|
begeleiding van (groepen) justitiabelen bij ontspanning en zinvolle dagbesteding door organiseren van (grootschalige) activiteiten of geven van vaardigheidstrainingen
coördinatie van activiteitenbegeleiding
|
begeleiding van (groepen) justitiabelen bij onderwijs op een of meer vakgebieden
coördinatie van in- en extern onderwijs
|
Resultaten |
|
|
|
|
|
Activiteitenplan |
· uitvoering van activiteiten afgestemd op begeleidingsplan
· middelen en materialen beheerd
· bij groepsactiviteiten geassisteerd
|
· individuele activiteiten afgestemd op begeleidingsplan, behoeften en (on)mogelijkheden van individuele justitiabelen
· middelen en materialen beheerd
· bij groepsactiviteiten geassisteerd
|
· aanbod aan activiteiten ihkv ontspanning- en zinvolle dagbesteding is afgestemd op behoeften en (on)mogelijkheden van individu en groep
· individuele trajecten (bijv. vakopleiding) zijn afgestemd op individuele plannen, behoeften en (on)mogelijkheden
· jaarplanning activiteiten opgesteld
· planning en coördinatie van (grootschalige) activiteiten
· budget, middelen en materialen beheerd
· afspraken gemaakt met betrokken (in- en externe) disciplines over de uitvoering van activiteiten |
· vorm en inhoud gegeven aan vaardigheidstrainingen
· aanbod aan activiteiten is afgestemd op behoeften en (on)mogelijkheden van individu en groep
· individuele trajecten zijn afgestemd op individuele plannen, behoeften en (on)mogelijkheden
· jaarplanning activiteiten opgesteld
· planning en coördinatie van (grootschalige) activiteiten
· budget, middelen en materialen beheerd
· activiteiten inhoudelijk afgestemd met betrokken (in- en externe) disciplines |
· vorm en inhoud gegeven aan onderwijs-
programma’s (op meerdere vakgebieden)
· (individuele) lesprogramma’s zijn afgestemd op behoeften en (on)mogelijkheden van individu en groep
· planning en coördinatie van opleidingen
· budget, middelen en materialen beheerd
· onderwijsactiviteiten afgestemd met betrokken (in- en externe) disciplines
· onderwijsaanbod afgestemd op reguliere eindtermen
· coördinatie van in- en extern onderwijs aan justitiabelen |
Begeleiding activiteiten |
· justitiabelen gestimuleerd en gemotiveerd
· activiteiten geïnstrueerd en gecorrigeerd
· orde, rust en veiligheid zijn optimaal gehandhaafd, mede door de-escalerend communiceren
· controle op naleving van regels, instructies en werkafspraken
· input voor rapportages en overdracht tijdig en volledig gerealiseerd
|
· justitiabelen gestimuleerd en gemotiveerd
· activiteiten begeleid
· orde, rust en veiligheid zijn optimaal gehandhaafd, mede door de-escalerend communiceren
· rapportages en overdracht tijdig en volledig gerealiseerd
|
· groepsproces begeleid en deelname aan activiteiten gestimuleerd
· individueel traject vakinhoudelijk begeleid
· orde, rust en veiligheid zijn optimaal gehandhaafd, mede door de-escalerend communiceren
· rapportages en overdracht tijdig en volledig gerealiseerd |
· groepsproces begeleid en deelname aan activiteiten gestimuleerd
· individueel traject vakinhoudelijk begeleid
· bijdragen aan gedragsverandering (door motiverende bejegening)
· orde, rust en veiligheid zijn optimaal gehandhaafd, mede door de-escalerend communiceren
· rapportages en overdracht tijdig en volledig gerealiseerd |
· groepsproces begeleid en deelname aan lessen gestimuleerd
· didactische benadering is afgestemd op behoeften en niveau van individu en groep
· individueel traject vakinhoudelijk begeleid
· bijdragen aan gedragsverandering (door motiverende bejegening)
· orde, rust en veiligheid zijn optimaal gehandhaafd, mede door de-escalerend communiceren
· rapportages en overdracht tijdig en volledig gerealiseerd |
Coördinatie |
|
|
|
· continuïteit van dagelijkse gang van zaken is gewaarborgd
· werkprocessen zijn geoptimaliseerd |
· continuïteit van dagelijkse gang van zaken is gewaarborgd
· werkprocessen zijn geoptimaliseerd |
Speelruimte / Kaders |
|
|
|
|
|
|
· werkafspraken, regels en voorschriften
· beoordeling op wijze van uitvoering activiteiten
· benadering wordt afgestemd op behalen van concrete doelen |
· werkafspraken, regels en voorschriften
· beoordeling van afstemming van activiteiten op begeleidingsplannen
· benadering wordt afgestemd op eigen interpretatie van gedragingen en context
|
· werkafspraken, regels en voorschriften
· beoordeling op geschiktheid van groepsactiviteiten
· beoordeling van afstemming van individuele trajecten op individuele plannen
· benadering wordt afgestemd op eigen interpretatie van gedragingen en context
|
· onderwijsprogramma werkafspraken, regels en voorschriften
· beoordeling op effectiviteit van de vaardigheids-
trainingen, groepsactiviteiten en individuele trajecten
· beoordeling van de coördinatie van de dagelijkse gang van zaken
· benadering wordt afgestemd op eigen interpretatie van gedragingen en context |
· intern beleid en met elkaar samenhangende richtlijnen, procedures
· beoordeling op effectiviteit van lesprogramma’s en didactische vormgeving
· benadering wordt afgestemd op interpretatie van individuele mogelijkheden en context |
Kennis & Vaardigheid |
|
|
|
|
|
|
· kennis van de diverse activiteiten
· materialenkennis en toepassing
· kennis van (veiligheids) voorschriften en procedures
· inzicht in intermenselijk gedrag
· vakvaardigheden
· communicatieve vaardigheden |
· kennis op het gebied van activiteitenbegeleiding
· materialenkennis en toepassing
· kennis van (veiligheids) voorschriften en procedures
· inzicht in intermenselijk gedrag
· organiserende vaardigheden
· didactische vaardigheden |
· kennis op het gebied van activiteitenbegeleiding of op een specifiek vakgebied
· materialenkennis en toepassing
· kennis van (veiligheids) voorschriften en procedures
· inzicht in intermenselijk gedrag
· organiserende vaardigheden
· didactische vaardigheden |
· theoretische en/of toepassingsgerichte kennis op het gebied van activiteiten-begeleiding of op een specifiek vakgebied
· materialenkennis en toepassing
· kennis van (veiligheids) voorschriften en procedures
· inzicht in intermenselijk gedrag
· coördinerende, organiserende vaardigheden
· didactische vaardigheden |
· theoretische en/of toepassingsgerichte kennis op een of meer vakgebieden
· materialenkennis en toepassing
· kennis van (veiligheids) voorschriften en procedures
· inzicht in intermenselijk gedrag
· coördinerende, organiserende vaardigheden
· didactische vaardigheden |
Contacten |
|
|
|
|
|
|
· bij de contacten is sprake van omgaan met moeilijk te hanteren groepen en individuele justitiabelen, waarbij de contacten beperkt blijven tot het uitwisselen en overdragen van informatie
· informatie-uitwisseling, verkrijgen, overdragen of toelichten van gegevens |
· bij de contacten is sprake van omgaan met moeilijk te hanteren groepen en individuele justitiabelen
· informatie-uitwisseling om de voortgang van de werkzaamheden te waarborgen |
· bij de contacten is sprake van omgaan met moeilijk te hanteren groepen en individuele justitiabelen
· bij de contacten is sprake van afstemmen over uitvoering van activiteiten met in- en externe disciplines |
· bij de contacten is sprake van omgaan met moeilijk te hanteren groepen en individuele justitiabelen
· bij de contacten is sprake van afstemmen over inhoud en haalbaarheid van activiteiten met in- en externe disciplines |
· bij de contacten is sprake van omgaan met moeilijk te hanteren groepen en individuele justitiabelen
· bij de contacten is sprake van afstemmen over inhoud, haalbaarheid en organisatie van activiteiten met in- en externe disciplines |