Senior Medewerker Iv

Ontwikkelt, implementeert, exploiteert en ondersteunt producten en processen in de informatievoorziening en/of realiseert het informatie- en gebruiksbeheer

Kwaliteitenprofiel

I. Algemene opmerkingen

Toepassing van het kwaliteitenprofiel

  • Het doel van het kwaliteitenprofiel is het beschrijven van de functievereisten die horen bij de functiegroep.
  • Het kwaliteitenprofiel is een hulpmiddel bij de bepaling van de benodigde kennis, ervaring en competenties van organisatieonderdelen en functies. 
  • Het kwaliteitenprofiel kan niet worden gebruikt voor het indelen in een functieschaal. Gebruik daarvoor de functietypering.
  • Voorbeelden van functievereisten zijn:                   
    • Werk- en denkniveau   
    • Opleidingsrichting en/of vakkennis 
    • Overige kennis en vaardigheden ervaring                     
  • De functievereisten van een functiegroep kunnen ook voor andere functiegroepen van toepassing zijn. 
  • Voor meer informatie klik op de website www.leerrijk.nl

 

 

II. Kwaliteitenprofiel Senior Medewerker Iv

N.B. De kwaliteiten van een voorafgaande functiegroep kunnen ook van toepassing zijn op de daaropvolgende functiegroepen en dienen aantoonbaar aanwezig te zijn.

Senior Medewerker Iv S8-11
Ervaring
Algemeen
  • 3 tot 5 jaar relevante ervarin
  • werken in teamverband; samenwerken met andere aandachtsgebieden/kennisgebieden
  • meerdere klantgebieden, meerdere IV-producten/ –processen zoals beschreven in de frameworks ASL, ITIL en BiSL binnen de IV-keten
Opleiding
Werk- en denkniveau
  • HBO

HBO Bachelor

Opleidingsrichting en/of vakkennis

relevant voor aandachtsgebied (Zie overzicht in de bijlage Kwaliteitenprofiel Functiegroep Senior Medewerker ICT / Informatie- en Gebruiksbeheer)
Zie verder: Kwaliteitsraamwerk I(v) functie

Overige kennis en vaardigheden
  • Goed ontwikkelde gesprekstechnieken (Spiegelen, Luisteren Samenvatten Doorvragen (LSD))
  • Sociaal netwerken (kennishouders in kaart om informatievragen te kunnen beantwoorden)
  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden
  • Weet informatie zodanig te ordenen dat er binnen het project/team overzicht ontstaat.
  • Weet werkzaamheden die binnen het project/team plaatsvinden te coördineren

 

Applicatieontwikkeling, HBO Bachelor Informatica

  • Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
  • Analyseren, structureren, IT frameworks, zoals ASL,ITIL, BiSL
  • Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en Kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur

Applicatiebeheer, HBO Bachelor Informatica

  • Ontwerpmethodieken, zoals LAD, RAD,RUP, etc.
  • Analyseren, structureren, IT frameworks, zoals ASL,ITIL, BiSL
  • Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en Kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur

Testen, HBO Bachelor Informatica

  • Testmethodieken, zoals Tmap NEXT, VTA
  • Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en Kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van informatiebeheer, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur

Infrastructuur , HBO Bachelor Informatica

- Logisch

- Technisch

  • IT frameworks, zoals ITIL en ontwerpmethodieken, zoals E2E  etc.
  • Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag en kennis van rijksbrede marktconforme standaarden en modellen op het gebied van infrastructuur, inzicht in de samenhang tussen business-, informatie- en IT-architectuur

Exploitatie, HBO Bachelor Informatica

  • IT frameworks, zoals ITIL

Procesontwerp, HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica

  • Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
  • Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag

Procesbeheer HBO Bachelor Bedrijfs-/ Bestuurskunde of (BI) Informatica

  • Goede kennis van de bedrijfsprocessen en IT frameworks, zoals ITIL, BiSL
  • Overzicht, plannen en organiseren, voorbeeldgedrag
Competenties
Kerncompetenties
  • klantgerichtheid
  • analyseren
  • resultaatgerichtheid
  • samenwerken
  • omgevingsbewustzijn
  • plannen-en-organiseren
  • voortgangscontrole
  • zelfontwikkeling