Leerlijnen
Selecteer een leerlijn voor de functiegroep Trainer om te zien welke stappen je kunt nemen om
je doelen te bereiken.
Aard van de werkzaamheden |
- (coördinatie) van (secretarieel-administratieve) ondersteuning op samenhangende en naar aard en inhoud verschillende onderwerpen in een ambtelijke en politiek zeer gevoelige en complexe dynamische context
- grote mate van zelfstandigheid
- buffer naar in- en externe omgeving, leggen van verbanden, inschatten belangen en gevolgen afwegen met een groot politiek en maatschappelijk afbreukrisico
- coördineren van complexe informatiestromen
- samenstellen van managementinformatie
- afstemmen van processen en procedures
|
Ervaringseis |
- ruime relevante werkervaring administratief en secretarieel
|
Opleidingseis |
|
Kennis en vaardigheden |
- goede beheersing van MS-Office
- goede beheersing van standaard kantoorapplicaties en systemen voor interne bedrijfsvoering en projectmanagement
- ruime kennis van interne administratieve en bedrijfsvoeringregels en –procedures
- ruime kennis en affiniteit van en met het eigen onderdeel en basiskennis van ketenpartners/relaties
- ruime kennis van lopende dossiers, prioriteitstelling en werkverdeling
- uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands
- redelijke beheersing Engels zowel mondeling als schriftelijk
- managementondersteuners functioneel kunnen aansturen
|
Doel van de contacten |
|
Aard van de werkzaamheden |
- bijdragen aan ontwikkeling opleidingscurriculum
- fungeren als materiedeskundige op eigen vak/deskundigheidsgebied
- vakinhoudelijk en procesmatig coördineren
|
Ervaringseis |
- didactische ervaring, relevant voor organisatie of aandachtsgebied en daarin aangetoond succesvol
|
Opleidingseis |
|
Kennis en vaardigheden |
|
Doel van de contacten |
- het verwerven van draagvlak voor onderdelen van het ontwikkelde opleidingscurriculum
|
Aard van de werkzaamheden |
- ontwikkelen en coördineren van opleidings- en trainingsprogramma's
- ontwikkelen opleidingscurriculum
- initiëren, ontwikkelen en implementeren van (beleids- en onderwijs)ontwikkeling en vernieuwingen
- opzetten en begeleiden van leer-, trainings- en coachingstrajecten voor ambtelijke top
- optreden als specialist op eigen vak- en deskundigheidsgebied
|
Ervaringseis |
|
Opleidingseis |
- WO relevant voor het werkveld
|
Kennis en vaardigheden |
- gelijk aan schaal 10 en 11
|
Doel van de contacten |
- verwerven van draagvlak voor de geïnitieerde pedagogische koers en het ontwikkelde opleidingscurriculum
- bereiken van afstemming over inhoud, haalbaarheid en organisatie van trajecten ten behoeve van de ambtelijke top
- bespreken van voortgang en knelpunten in ontwikkeling met ambtelijke top
|
Aard van de werkzaamheden |
- ontwikkelen en coördineren van opleidings- en trainingsprogramma's
- ontwikkelen opleidingscurriculum
- initiëren, ontwikkelen en implementeren van (beleids- en onderwijs)ontwikkeling en vernieuwingen
- opzetten en begeleiden van leer-, trainings- en coachingstrajecten voor ambtelijke top
- optreden als specialist op eigen vak- en deskundigheidsgebied
|
Ervaringseis |
|
Opleidingseis |
- WO relevant voor het werkveld
|
Kennis en vaardigheden |
- gelijk aan schaal 10 en 11
|
Doel van de contacten |
- verwerven van draagvlak voor de geïnitieerde pedagogische koers en het ontwikkelde opleidingscurriculum
- bereiken van afstemming over inhoud, haalbaarheid en organisatie van trajecten ten behoeve van de ambtelijke top
- bespreken van voortgang en knelpunten in ontwikkeling met ambtelijke top
|
Waar leer je het?
In je werk
- Je kunt de kennisniveaus bereiken door je takenpakket aan te passen. Dit kun je afspreken met je leidinggevende tijdens je functioneringsgesprek.
- Je kunt een uitdagende klus oppakken. Dit kun je afspreken met je leidinggevende tijdens je functioneringsgesprek.
- Je kunt een ervaren collega vragen om je te begeleiden. Dit kan een mentor, buddy of meester/gezel zijn. Een mentor of buddy kan via je leidinggevende of kun je zelf vragen.
In een andere werkomgeving
- Je kunt intervisie volgen. Op intranet kun je vinden of je eigen departement aanbod en/of een lokale coachpool heeft. Ook via de website van Intercoach kun je intervisie volgen. Hierover kun je afspraken maken met je leidinggevende tijdens je functioneringsgesprek.
- Je kunt jezelf laten coachen. Op intranet kun je vinden of je eigen departement aanbod en/of een lokale coachpool heeft. Ook via de website van Intercoach kun je een coaching vinden. Hierover kun je afspraken maken met je leidinggevende tijdens je functioneringsgesprek.
- Organiseer een meeloopdag en/of (snuffel/verrijkings)stage. Kijk op intranet of je departement dit aanbiedt, maak gebruik van je netwerk en dat van collega’s. Op de website Mobiliteitsbank vind je alle vacatures en het tijdelijke werkaanbod van de Rijksoverheid. Je kunt zoeken op trefwoord en vacatures filteren op stagemogelijkheden. Over een meeloopdag en/ of een (snuffel/verrijkings)stage kun je afspraken maken met je leidinggevende tijdens je functioneringsgesprek.
- Je kunt de kennisniveaus bereiken door jezelf een periode te laten detacheren of door een tijdelijk project op te pakken. Kijk hiervoor bij de projectenpool of Klussenmarkt/Klussenbank van je departement. Je kunt hiervoor gebruik maken van je netwerk of dat van collega's. Over detachering en een tijdelijk project kun je afspraken maken met je leidinggevende tijdens je functioneringsgesprek.
- Je kunt deze kennisniveaus bereiken door interbestuurlijke detachering. Je kunt hiervoor gebruik maken van je netwerk of dat van collega's. Ontdek jouw mogelijkheden binnen de Rijksoverheid op de website van de Mobiliteitsbank.
Een passende opleiding