Operationeel Medewerker Scheepsmanagement
Zorgt voor realisatie van de vaaropdracht
Kwaliteitenprofiel
I. Algemene opmerkingen
Toepassing van het kwaliteitenprofiel
- Het doel van het kwaliteitenprofiel is het beschrijven van de functievereisten die horen bij de functiegroep.
- Het kwaliteitenprofiel is een hulpmiddel bij de bepaling van de benodigde kennis, ervaring en competenties van organisatieonderdelen en functies.
- Het kwaliteitenprofiel kan niet worden gebruikt voor het indelen in een functieschaal. Gebruik daarvoor de functietypering.
- Voorbeelden van functievereisten zijn:
- Werk- en denkniveau
- Opleidingsrichting en/of vakkennis
- Overige kennis en vaardigheden ervaring
- De functievereisten van een functiegroep kunnen ook voor andere functiegroepen van toepassing zijn.
- Voor meer informatie klik op de website www.leerrijk.nl
II. Kwaliteitenprofiel Operationeel Medewerker Scheepsmanagement
N.B. De kwaliteiten van een voorafgaande functiegroep kunnen ook van toepassing zijn op de daaropvolgende functiegroepen en dienen aantoonbaar aanwezig te zijn.
|
Operationeel Medewerker Scheepsmanagement s6-10 |
Ervaring |
|
Algemeen |
meerdere jaren relevante werkervaring
|
Opleiding |
|
Werk- en denkniveau |
|
Opleidingsrichting en/of vakkennis |
Algemeen
- Vakopleiding (voor VBB)
- Marcom A (voor VBB)
- Basic safety training (voor VBB)
- Advanced fire fighting (voor VBB)
- Monsterboekje
- Geldige zeevaartkeuring
2e stuurman (indien van toepassing):
- Algemeen aangevuld met:
- VBB officer in charge of a navigational watch
1e stuurman:
- Algemeen en als 2e stuurman aangevuld met:
- VBB chief mate <3000 GT
- Proficiency in Survival Craft and Rescue Boats
Gezagvoerder:
- Als 1e stuurman aangevuld met:
- VBB master <3000 GT of VBB master near coastal voyafes <500 GT en 3000 Kw
- Certificaat Radarnavigator (voor VBB)
- Scheepsmanagement N (voor VBB)
- Scheepsgezondheidszorg O of Scheepsgezondheidszorg B beperkt vaargebied
|
Competenties |
|
Kerncompetenties |
- resultaatgerichtheid
- anticiperen
- stressbestendigheid
- klantgerichtheid
- motiveren
- voortgangscontrole
- zelfontwikkeling
|