Operationeel Medewerker WIV WVO

Geeft uitvoering aan de WIV/WVO door het vergaren, verwerken, behandelen en duiden van (geheime) informatie tot inlichtingen op het eigen aandachtsgebied en/of het verrichten en/of faciliteren van operationele werkzaamheden ten behoeve van de taken van de organisatie

Kwaliteitenprofiel

I. Algemene opmerkingen

Toepassing van het kwaliteitenprofiel

  • Het doel van het kwaliteitenprofiel is het beschrijven van de functievereisten die horen bij de functiegroep.
  • Het kwaliteitenprofiel is een hulpmiddel bij de bepaling van de benodigde kennis, ervaring en competenties van organisatieonderdelen en functies. 
  • Het kwaliteitenprofiel kan niet worden gebruikt voor het indelen in een functieschaal. Gebruik daarvoor de functietypering.
  • Voorbeelden van functievereisten zijn:                   
    • Werk- en denkniveau   
    • Opleidingsrichting en/of vakkennis 
    • Overige kennis en vaardigheden ervaring                     
  • De functievereisten van een functiegroep kunnen ook voor andere functiegroepen van toepassing zijn. 
  • Voor meer informatie klik op de website www.leerrijk.nl

 

 

II. Kwaliteitenprofiel Operationeel Medewerker WIV WVO

N.B. De kwaliteiten van een voorafgaande functiegroep kunnen ook van toepassing zijn op de daaropvolgende functiegroepen en dienen aantoonbaar aanwezig te zijn.

Operationeel Medewerker WIV/WVO S5-8
Ervaring
Algemeen

Enige relevante ervaring in het vakgebied

Opleiding
Werk- en denkniveau
  • MBO
  • HBO
Opleidingsrichting en/of vakkennis

Relevant voor deskundigheids-/vakgebied

Overige kennis en vaardigheden
  • Kennis op het aandachtsgebied
  • Kennis van de organisatie en haar taken
  • Kennis van operationele methoden
  • Grote dosis mensenkennis
    en/of
  • Kennis van moderne talen en bij de taal behorende sociaal-culturele aspecten
  • Kennis van technische/mechanische middelen en inlichtingenmethodieken
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Het vermogen tot het herkennen en onthouden van stemmen
Competenties
Kerncompetenties
  • besluiten-nemen
  • flexibiliteit
  • klantgerichtheid
  • omgevingsbewustzijn
  • luisteren
  • stressbestendigheid
  • samenwerken
  • zelfontwikkeling