Trainer

Het professioneel en persoonlijk ontwikkelen van medewerkers door opleidingen en trainingen en het ontwikkelen van trainingsmateriaal

Kwaliteitenprofiel

I. Algemene opmerkingen

Toepassing van het kwaliteitenprofiel

  • Het doel van het kwaliteitenprofiel is het beschrijven van de functievereisten die horen bij de functiegroep.
  • Het kwaliteitenprofiel is een hulpmiddel bij de bepaling van de benodigde kennis, ervaring en competenties van organisatieonderdelen en functies. 
  • Het kwaliteitenprofiel kan niet worden gebruikt voor het indelen in een functieschaal. Gebruik daarvoor de functietypering.
  • Voorbeelden van functievereisten zijn:                   
    • Werk- en denkniveau   
    • Opleidingsrichting en/of vakkennis 
    • Overige kennis en vaardigheden ervaring                     
  • De functievereisten van een functiegroep kunnen ook voor andere functiegroepen van toepassing zijn. 
  • Voor meer informatie klik op de website www.leerrijk.nl

 

 

II. Kwaliteitenprofiel Trainer

N.B. De kwaliteiten van een voorafgaande functiegroep kunnen ook van toepassing zijn op de daaropvolgende functiegroepen en dienen aantoonbaar aanwezig te zijn.

Trainer S7-12
Ervaring
Algemeen

(enige)relevante ervaring, o.a. didactisch en relevant voor de organisatie en daarin succesvol

Opleiding
Werk- en denkniveau
  • WO
Opleidingsrichting en/of vakkennis

Opleidingen m.b.t. didactische vaardigheden:
 onderwijsbevoegdheid/didactische aantekening
 praktische kennis en vaardigheden voor het ontwerpen van onderwijsmateriaal
 relevante certificaten (o.a. voor gecertificeerde trainingen)

Opleidingen relevant voor het aandachtsgebied:
Sport:
relevant voor het aandachtsgebied
Vervoer:
relevant voor het aandachtsgebied

Overige kennis en vaardigheden

kennis van de organisatie en van het beleid

Opleiding departementspecifiek
Opleidingsrichting en/of vakkennis

Veiligheid en Justitie (DJI):
HBO en WO: relevant voor de aandachtsgebieden Communicatie, Leiderschapsontwikkeling, Recht en regelgeving, Weerbaarheid en Veiligheid, Zorg

Competenties
Kerncompetenties
  • flexibiliteit
  • motiveren
  • klantgerichtheid
  • inlevingsvermogen
  • omgevingsbewustzijn
  • samenwerken
  • zelfontwikkeling