Trainer
Het professioneel en persoonlijk ontwikkelen van medewerkers door opleidingen en trainingen en het ontwikkelen van trainingsmateriaal
Kwaliteitenprofiel
I. Algemene opmerkingen
Toepassing van het kwaliteitenprofiel
- Het doel van het kwaliteitenprofiel is het beschrijven van de functievereisten die horen bij de functiegroep.
- Het kwaliteitenprofiel is een hulpmiddel bij de bepaling van de benodigde kennis, ervaring en competenties van organisatieonderdelen en functies.
- Het kwaliteitenprofiel kan niet worden gebruikt voor het indelen in een functieschaal. Gebruik daarvoor de functietypering.
- Voorbeelden van functievereisten zijn:
- Werk- en denkniveau
- Opleidingsrichting en/of vakkennis
- Overige kennis en vaardigheden ervaring
- De functievereisten van een functiegroep kunnen ook voor andere functiegroepen van toepassing zijn.
- Voor meer informatie klik op de website www.leerrijk.nl
II. Kwaliteitenprofiel Trainer
N.B. De kwaliteiten van een voorafgaande functiegroep kunnen ook van toepassing zijn op de daaropvolgende functiegroepen en dienen aantoonbaar aanwezig te zijn.
|
Trainer S7-12 |
Ervaring |
|
Algemeen |
enige relevante ervaring, o.a. didactisch en relevant voor de organisatie / het aandachtsgebied
|
Opleiding |
|
Algemeen |
Bachelor of Master
|
Werk- en denkniveau |
|
Opleidingsrichting en/of vakkennis |
Opleidingen m.b.t. didactische vaardigheden:
onderwijsbevoegdheid/didactische aantekening
praktische kennis en vaardigheden voor het ontwerpen van onderwijsmateriaal
relevante certificaten (o.a. voor gecertificeerde trainingen)
Opleidingen relevant voor het aandachtsgebied:
Sport:
relevant voor het aandachtsgebied
Vervoer:
relevant voor het aandachtsgebied
|
Overige kennis en vaardigheden |
kennis van de organisatie en van het beleid
|
Opleiding departementspecifiek |
|
Opleidingsrichting en/of vakkennis |
Veiligheid en Justitie (DJI):
HBO en WO: relevant voor de aandachtsgebieden Communicatie, Leiderschapsontwikkeling, Recht en regelgeving, Weerbaarheid en Veiligheid, Zorg
|
Competenties |
|
Kerncompetenties |
- flexibiliteit
- motiveren
- klantgerichtheid
- inlevingsvermogen
- omgevingsbewustzijn
- samenwerken
- zelfontwikkeling
|